המינהלת החליטה לדחות לשבוע הבא את הדד-ליין של מכרז השידורים

המועד האחרון להגשת המעטפות נדחה ל-8 בדצמבר; בינתיים מתברר שהמוצר לא תמיד אטרקטיבי: רק 6.9% רייטינג ל"משחק המרכזי" בין מכבי ת"א לבני יהודה בערוץ 1

אורן חסון מנכ"ל מינהלת הליגות בכדורגל / צלם: תמר מצפי
אורן חסון מנכ"ל מינהלת הליגות בכדורגל / צלם: תמר מצפי

מינהלת הליגה בכדורגל החליטה היום (ב') לדחות לשבוע הבא את המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז השידורים של הכדורגל הישראלי. המכרז, שהדד-ליין להגשת ההצעות עבורו נקבע ליום חמישי הקרוב ה-3 בדצמבר - הוארך עד ל-8 בחודש.

גורמים בסביבת המינהלת טוענים כי הסיבה קשורה לשאלות והשגות שהגישו משתתפים שרכשו את מעטפות המכרז בימים האחרונים, שעליהן נדרשה המינהלת להשיב.

כזכור, המינהלת הוציאה לפני כשבועיים את מכרז השידורים של הכדורגל הישראלי לארבע העונות הבאות (2019/20-2016/17). מחיר הסף שנקבע עומד על 55 מיליון שקל, כ-25% יותר בהשוואה לסכום שהושג במכרז הנוכחי.

הרייטינג? לא משהו

במקביל לעיסוק בשאלת זכויות השידור, בינתיים מתברר כי נתוני הצפייה רחוקים להיות מזהירים. "המשחק המרכזי" אתמול (א') בין מכבי ת"א לבני יהודה (0-4) במסגרת המחזור ה-12 של ליגת העל, ששודר בערוץ 1, ניפק ממוצע צפייה של 6.9% בלבד בקרב משקי הבית היהודיים. בסך הכל צפו במשחק בממוצע 209 אלף צופים.

מדובר במשחק השני הכי נמוך העונה מבחינת נתוני צפייה, אחרי המשחק במחזור השלישי בין עירוני ק"ש למכבי ת"א (6.5% רייטינג ממוצע). בתום 12 מחזורים עומד ממוצע הרייטינג בליגת העל בערוץ 1 על 9.1%.