לראשונה מאז הקמתה: גולן טלקום איבדה מנויים בנובמבר

נתוני הניידות המעודכנים: פרטנר מצליחה כבר חודש שני ברציפות לצמצם משמעותית את הנטישה - תחום שהיה שמור בעיקר לפלאפון, שבחודש שעבר צירפה למנוייה את מנויי יופון שנרכשה על-ידה

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

חברת גולן טלקום חוטפת זעם ציבורי - ובפעם הראשונה בתולדותיה משלמת את מחיר הסיבוב של בעליה בדמות סיכום ניודים שלילי בחודש נובמבר 2015. לראשונה מאז החלה לפעול בשוק המקומי ב-2012, גולן טלקום איבדה מנויים במונחי נטו (גיוסים חדשים מינוס נוטשים), ונדמה כי המבצע האחרון שהשיקה בסוף נובמבר נועד בין היתר גם לשפר נתון זה.

אז אמנם לאבד 5,000 מנויים זו לא דרמה גדולה כשלגולן יש 850 אלף מנויים, אבל במצטבר, אם תימשך המגמה, החברה תקבל פחות כסף בהתאם להסכם למכירתה לסלקום. אבל זה בשוליים.

בינתיים נראה כי למרות העסקה והסנטימנט השלילי של הציבור כלפי גולן, הוא מאבד מנויים וסופג נטישה, בעיקר מקרב לקוחות שחוששים מאי-ודאות מהמכירה, אבל בסופו של דבר לא נראה שיש מפולת או נטישה המונית של לקוחות, ומכאן גם שלא צפויה דרמה גדולה בשנה הקרובה מבחינת גיוסים חדשים או נטישה של מנויים.

כמובן שהוט מובייל תופסת את ההובלה של השוק בגיוסים (למעלה מ-13 אלף מנויים נטו), ונדמה כי מכונת הגיוסים בדמות מבצע הזוגות (60 שקל לחודש עבור שני קווים למשך שנה) עושה עבודה טובה מאד, והוט מובייל כבר חודש שלישי ברציפות במקום הראשון בטבלת הניודים.

יהיה מעניין לראות כיצד ישפיע המבצע האחרון של גולן (29 שקל בחודש לקו לשנתיים) על נתוני הניידות בדצמבר, אך בינתיים הוט לא מתכוונת להוריד את הרגל מהגז וממשיכה ללחוץ את המחירים למטרה בשוק הסלולרי ללא כוונה להרפות בטווח הקרוב, לדבריה.

המעניין בניודים החודש זו העובדה שפרטנר ממשיכה לצמצם נטישה בצורה משמעותית כבר חודש שני. החברה הקימה מוקד ייעודי שמרוכז במספר מצומצם של משווקים והחלה לשמר יותר לקוחות דרך 012 מובייל בעיקר, שמספרם לא בא לידי ביטוי בניודים מכיוון שהם מוגדרים כלקוחות פרטנר.

כך מסיימת החברה את נובמבר עם נטישה נמוכה של 2,000 מנויים, לעומת סלקום שננטשה ב-7,500 מנויים נטו; ולעומת פלאפון שננטשה ב-4,500 מנויים, ללא מנויי יופון שנרכשה על-ידה, והחודש הצטרפו לרשימת המנויים שלה כ-60 אלף מנויים.

בקרב המפעילים הוירטואליים, רמי לוי ממשיך להוביל את השוק, אם כי בפער לא גדול מטלזר שעושה עבודה יפה, ועל אף שהיא מגייסת פחות מלוי, כשחקן חדש יחסית בשוק היא ננטשת בשיעורים הרבה יותר נמוכים, ולכן במונחי נטו היא מתקרבת ללוי עם 2,600 מנויים.

ניודים בסלולר נובמבר 2015
 ניודים בסלולר נובמבר 2015