מה עשה השחקן ההוליוודי שון פן בביקורו בישראל?

ביקורו בישראל של השחקן שון פן לא התקבל בעין יפה בקרב גולשים פרו-פלסטינים ברשתות החברתיות, שמיהרו לגדף את השחקן על עצם הגעתו לארץ

השחקן והבמאי ההוליוודי שון פן (55), שמבקר בימים אלה לראשונה בישראל, הגיע לכאן כאורח של ארגון הסיוע ההומניטרי "ישראייד", במסגרת השתתפותו בכנס בנושא שיקום האיטי, לאחר האסון שפקד את חופי האי ב-2010.

פן, שכבר בימים שלאחר האסון מיהר להציע את עזרתו, הקים מחנה סיוע לתושבים, ולימים הקים את הקרן להצלת האיטי, בראשה הוא עומד, ובניהולה עוסק בנו מנישואיו לשחקנית רובין רייט, הופר ג'ייק פן, שבמקביל מטפח גם קריירת משחק.

חשוב להדגיש כי מטרת הביקור הראויה אינה משולבת עם יעד מקצועי כלשהו - לא השקה של סרט חדש בכיכובו או בבימויו, לא לרגל צילומים בארץ ולא כאורח כבוד של פסטיבל קולנוע בינלאומי בישראל.

כך שאוהדיו של הכוכב הוותיק נותרו מחוץ לתמונה, לכל הפחות למעט עיסוק עקר וצהוב בנקודה המקומית: פן יצא בעבר עם הדוגמנית הישראלית מורן אטיאס (אותה פגש באותה תקופה אסונית בהאיטי).

חיבור ישראלי נוסף קשור לגרושתו, השחקנית רובין רייט, שכיכבה בסרטו של הבמאי הישראלי המצליח ארי פולמן, שלא זכה בפרס נוצת הזהב בקאן על "ואלס עם באשיר", כיוון שחבר השופטים - שבראשם עמד שון פן עצמו - חשב אחרת.

פן, הן כשחקן והן כתסריטאי וכבמאי, מצוי בתקופת עשייה פורה, ועיסוקו המתמיד בקידום סיוע הומניטרי עולמי - לא רק בהאיטי - ראוי להערכה. אין ספק כי טוב היו עושים כוכבים אחרים בסדר הגודל שלו לו היו נרתמים למטרות נעלות בזמנם הפנוי.

מחר (ד'), אחרי הכנס, ואחרי שנפגש עם הנשיא לשעבר שמעון פרס במפעל ההנצחה העצמי "מרכז פרס לשלום", ולאחר סיור לילי אינטנסיבי בפאבים הבולטים בתל-אביב, יחזור פן להוליווד, וליתר דיוק, לחדר העבודה.

בקרוב מאוד פן יחזור לביים, כאשר על הפרק סרט שיש לשער שההשראה ליצירתו נובעת מפעילותו של פן בסיוע לתושבי האיטי. פן יוצא להפקה של מותחן פוליטי שמתרחש באפריקה המושחתת. לשחיתות זו ודאי התוודע בעת שהותו ביבשת.

פן ליהק לסרט, שצפוי לצאת לצילומים בחודשי האביב, שורה ארוכה של שחקנים מוכרים, ביניהם חוויאר בארדם, שרליז ת'רון, אדל אקסרצ'ופולוס ("כחול הוא הצבע החם ביותר") וכאמור גם את בנו, השחקן יפה-התואר הופר ג'ייק פן.

ובינתיים, ברשת: כצפוי, הביקור בישראל לא מתקבל בעין יפה בקרב גולשים פרו-פלסטינים ברשתות החברתיות, ואלה מיהרו לגדף את השחקן על עצם הגעתו לישראל, על רקע תמונות של פן מבלה עם פמלייתו ועם מארחיו בברים ביפו וברחוב בן-יהודה בתל-אביב.