מאות מיליוני ש': כך הופכים בארץ חורבות לדירות חדשות

בשקט יחסי ומתחת לרדאר מתנהל היום ברחבי הארץ מבצע חסר תקדים בהשקעה של מאות מיליוני ש', שכולל הפיכת מאות יח"ד מוזנחות שאיש לא גר בהן לדירות מרווחות ומאובזרות ■ צפו בווידאו

פרויקט של שיכון ובינוי / צילום: מצגת החברה
פרויקט של שיכון ובינוי / צילום: מצגת החברה

במסגרת החלטת משרד הבינוי והשיכון על פרויקט אכלוס דירות יצאה חברת עמידר בשיפוץ מאסיבי של 400 דירות בפריפריה, תוך חודשיים ימים, במטרה לאכלס מידית משפחות הנמצאות ברשימת הממתינים לקבלת דירה.

הפרויקט נעשה ביישובי הפריפריה בצפון ובדרום במסגרתו חברת עמידר שיפצה כ- 400 דירות ריקות בעלות של כ-20 מיליון שקל, בממוצע של 50 אלף שקל לדירה. הדירות עברו שיפוץ יסודי ומקיף הכולל החלפת ריצוף, התקנת מערכת חשמל, חידוש מקלחות ושירותים, שיפוץ ארונות מטבח ושיש, החלפת דלתות, חלונות וצביעת הדירה. עד כה שופצו כ-300 דירות מתוכן רובן אוכלסו.

"מדובר בפרויקט חסר תקדים בהנחייתו של שר הבינוי והשיכון, כאשר משמעותו הישירה היא אכלוס מידי של 400 משפחות הנמצאות שנים ברשימת הממתינים לקבלת דיור ציבורי. לצורך מימוש הפרויקט התגייסו עובדי חטיבת הצפון והדרום של עמידר, עמלו ועבדו סביב השעון על מנת להעניק לכל אחת מהמשפחות קורת גג ראויה. הצלחתו של הפרויקט הוא עדות חיה לשינוי שעוברת חברת עמידר הן ברמת המקצועיות והן ברמת השירות ואני גאה להוביל שינוי זה", אמר יו"ר מועצת המנהלים של חברת עמידר, עו"ד, ד"ר, יצחק לקס.

הפרויקט התבצע בצפון ובדרום בערים, עפולה, בית שאן, קריית שמונה, צפת, טבריה, טירת הכרמל, חצור, שלומי, מעלות, נצרת, באר-שבע, דימונה, ירוחם, ערד ומצפה רמון.

לצורך יישום מהיר של הפרויקט גייסה עמידר כ- 100 קבלנים שעבדו יומם וליל בפיקוח מנהלי הסניפים ורכזי השטח המקומיים, על מנת להכשיר דירות אלה למגורים ולאכלס משפחות הממתינות לדירה.

הפרויקט התחיל קצת לפני החגים, נמשך גם בזמן החגים וכרגע נמצא בשלב הסופי לקראת סיום האכלוס.