בית משפט בברזיל הורה לחסום הגישה לוואסטאפ

זאת למשך היומיים הקרובים ■ הטענה: החברה לא משתפת פעולה עם חקירה פלילית במדינה ■ צוקרברג: "יום עצוב לברזיל. מדהים שמאמצינו להגן על פרטיות האנשים תביא לתוצאה נחרצת כל-כך"

מפעילות הסלולר בברזיל קיבלו ביממה האחרונה דרישה מבית משפט בסאו פאולו לחסום את שירות וואטסאפ ליומיים הקרובים. זאת לאור החלטה של בית המשפט כי וואטסאפ לא משתפת פעולה עם רשויות החוק בברזיל בחקירה פלילית שמתנהלת במדינה. עד כה לא ברור אם מפעילות הסלולר ישתפו פעולה באופן מלא עם ההחלטה הזו. 

אפליקציית וואטסאפ היא האפליקציה הפופולרית ביותר בברזיל עם 93 מיליון משתמשים, ובאתר טק קראנץ' ציינו כי שיעור החדירה של האפליקציה הוא 93% מסך משתמשי האינטרנט במדינה הדרום-אמריקאית ופופולרי בעיקר בקרב צעירים ובני המעמד הנמוך, שמנצלים את העובדה שמאפשרת העברת הודעות חינמית.

מנכ"ל וואטסאפ, יאן קום, כתב כי "אני מאוכזב מההחלטה לחסום את הגישה לוואטסאפ, שירות תקשורת שכל-כך הרבה ברזילאים סומכים עליו, ועצוב לראות שברזיל מבודדת את עצמה משאר העולם". 

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, החברה-האם של וואטסאפ, כתב כי "זה יום עצוב לברזיל. הברזילאים תמיד היו חלק מהגולשים הנחושים ביותר לשתף את הקול והדעה שלהם אונליין".

עוד הוסיף צוקרברג כי "אני נדהם מכך שהמאמצים שלנו להגן על המידע של אנשים יביא לתוצאה נחרצת כל-כך על-ידי בית משפט אחד, שמעניש כל אדם בברזיל שמשתמש בוואטסאפ".