משרד התקשורת מתעקש: תאגיד השידור יעלה במארס 2016

זאת למרות שהיום, כ-3 חודשים לפני המועד, עדיין לא החל גיוס 400 העובדים הראשונים של התאגיד החדש ■ בתוך כך, הוועד המשולב ברשות השידור, הכולל 300 עובדים, הכריז על עיצומים

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, עומד מאחורי המועד שנקבע בחוק להקמת תאגיד השידור הישראלי החדש - מארס 2016. זאת למרות שהיום, כ-3 חודשים לפני המועד המדובר, עדיין לא החל גיוס 400 העובדים הראשונים של התאגיד החדש, לא החל הליך הקמה המבנית של הגוף, ולא מתקיימים דיונים בין ההסתדרות לאוצר באשר לתנאי העובדים בגוף החדש וקליטתם. על-פי מגמה זו, גם רשות השידור במתכונתה הנוכחית אמורה להיסגר בתוך 90 יום.

ביום רביעי הקרוב אמור להתקיים דיון בנושא בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל. כבל כינס את הוועדה על-מנת לבחון את קצב ההתקדמות של הרפורמה המקיפה ברשות השידור.

היום (ב') אמורים להיפגש אנשי האוצר ומשרד התקשורת כדי לדון בנושא. יש לציין כי ביותר מהזדמנות אחת אמר מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, כי לשם ההקמה יש צורך בשנה נוספת לפחות.

לפי שעה טרם מונו הסמנכ"לים שנבחנו לפני מספר שבועות במכרזים בשל קשיים ביורוקרטיים. ללא הסמנכ"לים לא ניתן להמשיך בקליטת יתר העובדים.

הכרזה על עיצומים

כשברקע הדיונים המתוכננים סביב הנושא, הכריז הוועד המשולב ברשות השידור, הכולל 300 עובדים, על עיצומים. העובדים מוחים על מה שהם מכנים צעדים חד-צדדיים כלפי העובדים, ובכללם גם אי-ניהול משא-ומתן עמם באשר לתאגיד החדש. בתוך כך, הוחלט לא לשלם לספקים כספים, לא לגבות כסף מחייבים ולא לשתף פעולה עם הסרת עיקולים או הטלתם על חייבי אגרה.

"לאחרונה אנו חווים ביתר שאת צעדים חד-צדדיים מטעם ההנהלה הנוכחית וקברניטי התאגיד החדש, הפוגעים אנושות בזכויות העובדים, לרבות פגיעה בכבוד העובד וחירותו, ויש בהם משום התעמרות בעובדי רשות השידור באשר הם", כתב יו"ר הוועד, אבי חיים, לעובדים. "אנו קוראים להנהלה להיות קשובים לרחשי לבם של העובדים שנתנו ממיטב שנותיהם למען רשות השידור, ולהיענות לדרישותיהם הצודקות. אנו שומרים לנו את הזכות לנקוט פעולות נוספות, לרבות שיתוף-פעולה עם ועדים נוספים".