"הירידות קשורות לנפט": וול סטריט ננעלה בירידות קלות

השבוע הוא שבוע המסחר האחרון לשנה - והסוחרים מקווים להשיג "ראלי סוף שנה" ■ הזהב השחור ממשיך להיסחר במחירי שפל שלא נראו מאז 2004 ■  מניית הערב: צנחה עשרות אחוזים לאחר כישלון ניסוי שלב 3

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, בהמשך לירידת מחירי הנפט ולאחר חופשת חג המולד שחלה בסוף השבוע. ביום שישי לא התקיים מסחר וביום חמישי וול סטריט ננעלה ב-20:00 במגמה מעורבת. השבוע הוא שבוע המסחר האחרון לדצמבר ול-2015 והמשקיעים עדיין מקווים ל"ראלי סנטה קלאוס" בימים האחרונים של השנה. ביום שישי הקרוב לא יתקיים מסחר לרגל השנה האזרחית החדשה (New Year's Day).

 

מדד S&P 500 עלה רק ב-0.1% מתחילת השנה, כך שהתשואה שלו השבוע תקבע למעשה את התשואה השנתית של המדד. לעומתו, הדאו ג'ונס ירד ב-1.5% ב-2015 והנאסד"ק עלה ב-6.6%.

גם מחירי הנפט חוו ב-2015 טלטלה עצומה: הנפט המשיך את הקריסה שהחלה בקיץ 2014 והגיע השנה לשפל שלא נראה מאז 2004 - קצת מעל 34 דולר לחבית. לגבי 2016 הדעות חלוקות - חלק מהאנליסטים מעריכים כי הנפט יזנק לכ-60 דולר ואז יתייצב במחיר ממוצע של כ-50 דולר לחבית. חלק אחר צופה דווקא כי מחירי הזהב השחור ימשיכו לצנוח עד ל-20 דולר לחבית. ימים יגידו.

היום מחיר חבית נפט מסוג WTI ירד ב-3.4% ל-36.8 דולר ומחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד בכ-3.4% ל-36.6 דולר.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו או דוחות כספיים מהותיים, אבל בהמשך השבוע יפורסמו שלל נתונים כמו מדד קייס שילר למחירי הבתים, סנטימנט הצרכנים, מכירות הבתים שבתהליך, מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ועוד. המסחר דליל היום, היות ושווקים רבים בעולם סגורים וביניהם הבורסה בלונדון, אירלנד אוסטרליה וקנדה. 

"ללא נתונים שמתפרסמים היום, אני לא מאוד מודאג - הירידות קשורות לנפט", אומר כריס גפני, נשיא אוורבנק. 

 

טבע  ושותפתה היפנית טקדה דיווחו היום כי המיזם העסקי המשותף למכירת תרופות גנריות ביפן יחל לפעול באפריל 2016, והחברה המשותפת שבה תחזיק טבע 51% וטקדה 49%, תספק את התרופות הגנריות של טבע לצד כמה מהמוצרים הוותיקים של טקדה למטופלים ולנותני שירותי בריאות ביפן, ותמנף את המוניטין ורשת ההפצה של טקדה ואת הפורטפוליו של טבע. טבע צופה כי המיזם יתרום מיידית לרווח למניה טבע ב-2016 ומעבר לכך.

אלביט מערכות  הודיעה היום על חוזה חדש בהיקף 70 מיליון דולר ל-5 שנים עם משרד הביטחון לאספקת מערכות לוחמה אלקטרוניות המיועדות להתקנה על גבי כל מגוון מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי.

מניית דיסני  ריכזה עניין על רקע שיאי הצפייה בסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים".