"מניות שופרסל, רמי לוי וויקטורי עדיין לא מתומחרות במלואן"

במיטב דש מעריכים עוד כי "ענף קמעונאות המזון יגדל בקצב איטי ביחס לעבר", וכי "רשתות הדיסקאונט צפויות להציג שיעורי צמיחה גבוהים"

על רקע ההתפתחויות הדרמטיות בשוק קמעונאות המזון המקומי בחודשים האחרונים, בעקבות קריסתה של רשת מגה, כלכלני בית ההשקעות מיטב דש ברוקראז' סבורים כי יתר החברות בשוק - שופרסל, רמי לוי וויקטורי - עדיין לא מתומחרות במלואן, וזאת למרות עליות דו-ספרתיות חדות שמציגות 3 המניות מתחילת השנה.

במבט כולל על השוק, במיטב דש מניחים כי "ענף קמעונאות המזון יגדל בקצב איטי ביחס לעבר. עדיין רשתות הדיסקאונט צפויות להציג שיעורי צמיחה גבוהים יחסית, וזאת לאור השילוב של צמיחה אורגנית, חיצונית וגידול בנתחי שוק".

במיטב דש לא צופים שחיקת מחירים משמעותית ומניחים כי "הגידול המאסיבי בכמות הסניפים ברשתות הדיסקאונט הסתיים בשלב זה", וכעת הרשתות "מעכלות את השינוי".

עוד מוסיפים שם כי "קצב הצמיחה של ענף קמעונאות המזון צפוי לדשדש בשנים הקרובות, והקרב על העוגה צפוי להמשיך ולאתגר את השחקניות בענף. שנת 2015 מסתיימת בניסיון לסיים שלב ראשון בשינוי מפת יחסי הכוחות בשוק, אשר החל בקריסתה של מגה ביוני האחרון".

"השלב הבא", לפי בית ההשקעות, "הוא רה-ארגון, אשר יאפיין בעיקר את רשתות הדיסקאונט, שהגדילו משמעותית את כמות הסניפים וצריכות עכשיו זמן להיערך לכך".

"שופרסל נמצאת בתקופה נוחה"

במיטב דש מעריכים כי מגה"בין אם בכובע הקיים או בכובע חדש, צריכה זמן להתבסס מחדש כשחקן שווה-כוח בענף. לשופרסל בשלב זה יש קצת נחת, והיא יכולה לקצור את הפירות, בהמשך לתוכנית האסטרטגית שיישמה".

בהמשך לכך, את ההמלצה החיובית ביותר, "קנייה", מעניקים בדש ברוקראז' למניית שופרסל , במחיר יעד של 13.8 שקל - גבוה ב-20% משוויה הבוקר. מניית שופרסל מקבוצת אי.די.בי הוסיפה לערכה כ-25% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של 2.4 מיליארד שקל.

כלכלני בית ההשקעות כותבים בסקירה כי שופרסל "נמצאת עכשיו בתקופה נוחה, היא זיהתה את החולשות שלה וטיפלה בהן כראוי". להערכתם, "השיפור בשורת הרווח יגיע מהמשך הרחבת המותג הפרטי והקטנת שטחי המסחר. כך, יחד עם תקופת החסד הנובעת מהיערכות מחדש של רשתות הדיסקאונט וספיגת הכנסות ממגה, שופרסל תגדיל מעט את נתח השוק שלה".

יחד עם זאת, במיטב דש מוסיפים כי "בעוד שבטווח הקצר יש לחברה שקט יחסי, בטווח הבינוני צפויה לה חזית בתחום הדיסקאונט עם המותג 'שופרסל דיל', ובהמשך חזית מול מגה עם חזרתה למשחק, ועל כן אנו מניחים גידול מדוד יותר בהכנסות לאחר השנה הקרובה".

מניית רמי לוי  מקבלת המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 200 שקל - גבוה ב-11% משוויה הבוקר, אחרי קפיצה שנתית של כ-40% לשווי שוק של 2.4 מיליארד שקל (בדומה לשופרסל).

"קצב הצמיחה של רמי לוי, הן באופן אורגני והן באמצעות רכישות, הוא מחושב, ונראה כי החברה ערוכה לכך היטב", כותבים בבית ההשקעות, אך מוסיפים כי "עדיין יש לזכור כי בעורפה של החברה נושפות כרגע, יותר מבעבר, שאר רשתות הדיסקאונט. להערכתנו, רמי לוי תוכל להתמודד מולן בהגדלת נתח השוק, כאשר אנו צופים כי היא גם תראה שיפור ברווחיות בקצב מהיר יותר ביחס לשאר רשתות הדיסקאונט".

"ויקטורי מגיעה יציבה ל-2016"

מניית ויקטורי  מקבלת ממיטב דש המלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 35 שקל - גבוה ב-5.5% משוויה הבוקר, וזאת אחרי זינוק של 55% שהציגה המניה מתחילת השנה, לשווי חברה של כ-430 מיליון שקל.

במיטב דש מציינים כי "ויקטורי הכפילה עצמה באופן מרשים מבחינת שטחי מסחר, וצפויה לתפעל לכל הפחות 45 סניפים ב-2016, מהלך שאליו היא מגיעה יציבה פיננסית, כאשר הצלחתה תימדד בעיקר ביכולתה התפעולית. הגידול בשטח הסניפים צפוי למצות את פוטנציאל המכירות למ"ר שטרם מומש במלואו ולשפר את תנאי הסחר של הרשת אל מול הספקים".

"עדיין", מוסיפים הכלכלנים, "האתגר יהיה לשמר את יתרון המבנה הניהולי הצר גם לאחר התפתחויות אלה. על כן, אנו מעדיפים לנקוט גישה שמרנית יותר, המניחה שיפור איטי יחסית ברווח התפעולי".

התפתחות הרווחיות התפעולית
 התפתחות הרווחיות התפעולית