תהליך הגיוס צובר תאוצה: מונו הסמנכ"לים לתאגיד השידור

אלעד טנא ימונה לסמנכ"ל חטיבת הדיגיטל; שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור הנוכחית, ימונה לסמנכ"ל חטיבת הרדיו; ודינה לניר תמונה לסמנכ"לית חטיבת הטלוויזיה ■ כעת יתאפשר גיוס 400 העובדים לתאגיד החדש

תאגיד השידור הישראלי בחר 3 סמנכ"לים חדשים, מה שיאפשר את צאתו לדרך של תהליך גיוס 400 העובדים לגוף השידור שאמור להחליף את רשות השידור שתיסגר.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס" אלעד טנא, סגן עורך העיתון "מקור ראשון", ימונה לתפקיד סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל. שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור הנוכחית, ימונה לסמנכ"ל חטיבת הרדיו; ודינה לניר, אשת הטלוויזיה החינוכית, תמונה לתפקיד סמנכ"לית חטיבת הטלוויזיה.

הסמנכ"לים נבחרו על-ידי ועדת האיתור בראשות השופט בדימוס עזרא קמא, בה היה חבר גם מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ.

טנא, 43, היה שותף בשנת 2000 לגרעין ההקמה של אתר ynet ובהמשך כיהן כ-5 שנים כראש דסק החדשות באתר מבית ידיעות אחרונות. כמו כן, ניהל באתר פרויקטים וערוצים, שכללו את הטמעת תחום הווידיאו. ב-2010 ייסד וערך טנא את מגזין "מוצש" בעיתון "מקור ראשון", שימש כסגן עורך "מעריב" ומשנת 2013 הוא מכהן כעורך הראשי של אתר nrg. מ-2014 משמש במקביל גם כסגן העורך הראשי של העיתון הלאומי ימני. במסגרת תפקידו קידם את העבודה ברשתות החברתיות ופיתח אפליקציה ותוכניות של חדשנות-דיגיטלית שיוטמעו בשנה הקרובה.

לניר מילאה שורה ארוכה של תפקידים בשידור הציבורי ובמרוצת השנים יכולותיה וניסיונה הביאו אותה עד לניהול חטיבת הפקת התכניות של הטלוויזיה החינוכית, תפקיד אותו היא ממלאת ב-11 השנים האחרונות. לניר מחזיקה בניסיון בכל סוגי העשייה הטלוויזיונית והיא נחשבת לאחת ממובילי מהפכת התוכן שעברה החינוכית.

אלקבץ, 50, ניהל בשנה האחרונה אלקבץ את "קול ישראל" והחל מחודש ספטמבר משמש כעורך הראשי של רשות השידור. את הקריירה העיתונאית שלו החל כראש מערכת העיתון ״חדשות" בדרום. בהמשך, היה ממייסדי רשת מקומוני "ידיעות אחרונות", וכיהן כסמנכ"ל בקבוצת "מעריב". לפני הגעתו לרשות השידור, ייסד אלקבץ את רדיו "גלי ישראל" ואת רדיו דרום וכיהן כמנכ"ל קבוצת תחנות הרדיו "רדיו ישראל". בהמשך ניהל את רדיו ירושלים. בין השנים 2011-2014 כיהן אלקבץ כראש מנהל התרבות והאמנות במשרד התרבות והספורט.

המינוי החסר מבין שדרת ההנהלה הוא של סמנכ"ל החדשות, אשר על-פי גורמים בתאגיד מתעכב בשל פרוצדורה בירוקרטית.

מינויים אלה מצטרפים למינויה של סמנכ"לית משאבי האנוש, גל שטרנברג, בשבוע שעבר. שטרנברג כיהנה גל כמנהלת יחסי עבודה ומשאבים משותפים גלובליים בחברת "דלתא גליל" וכן כמנהלת משאבי אנוש בכירה ומנהלת אגף שכר והטבות בחברת מירס.