פרס של 100 אלף דולר יוענק ליזמי היי-טק בני 45 ומעלה

קרן מיראז' מציעה את הפרס ליזמים אשר יציגו רעיון בתחומי ההיי-טק, הביומד או ביטחון המולדת, זאת במסגרת תחרות אשר קיבלה את השם Entrepreneurs 45 ■ מי שיעניק את הפרס, בפעם השלישית, הוא המיליארדר היהודי אמריקאי פול מיראז'

סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק
סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק

התחרות החריפה בתחום הטכנולוגיה והמרדף אחרי חדשנות הופכים את העולם למקום טוב ויעיל יותר, אבל לא הכל נוצץ בתעשיית ההיי-טק. שעות העבודה הארוכות והשוחקות והצורך להתחדש גורמים לכך שעובדים רבים אשר חצו את גיל ארבעים ואינם נמצאים בעמדות בכירות - מאבדים את מקום העבודה שלהם ומתקשים למצוא משרה חדשה, למרות שיש להם ניסיון.

בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר מעסיקים אשר מבינים את היתרון שגלום בעובדים ותיקים ובעלי ניסיון. עובדים כאלה נשלחים במקרים רבים להכשרות על חשבון המעסיק, על מנת שיהיה ברשותם ידע רלוונטי ועדכני. השינוי שצריכה לעבור התעשייה בהקשר הזה הוא עמוק ומורכב, אבל יש לא מעט יוזמות אשר מסמנות שניתן וכדאי להעסיק גם "קשישים" בני 45.

בימים אלה מציעה קרן מיראז' פרס של 100 אלף דולר ליזמים בני 45 ומעלה אשר יציגו רעיון בתחומי ההיי-טק, הביומד או ביטחון המולדת, זאת במסגרת תחרות אשר קיבלה את השם Entrepreneurs 45. מי שיעניק את הפרס, בפעם השלישית, הוא המיליארדר היהודי אמריקאי פול מיראז'.

ישי אייזיק, מנהל קרן מיראז', התייחס לתחרות ואמר כי "בשנתיים הראשונות של התחרות בישראל נרשמו אלפי יזמים - כאשר לפחות אחד מחברי הצוות היה בגיל 45 ומעלה. נתונים אלו המחישו לנו הלכה למעשה את הצורך העז שקיים בישראל, בקרב בני 45 ומעלה, לנסות ולהתחיל משהו חדש באופן עצמאי, בין אם זה במקביל לעיסוקם הנוכחי או במקומו".

מי שזכה בתחרות לפני שנתיים הם ד"ר נחשון מרגליות, אורי איינהורן ויובל רז, מייסדי הסטארט-אפ OFFLA. השלושה פיתחו מערכת למניעת הונאות בתחום התשלומים. בתחרות שנערכה אשתקד זכתה חברת ninispeech, שאותה מובילים ד"ר יאיר שפירא, פרופסור יואב מדן, וד"ר עופר אמיר, אשר מפתחים אפליקציה שמסייעת לטיפול בגמגום.

נציין כי התחרות נערכת בשיתוף פעולה עם בכירי התעשייה בהם אורי אדוני מ-JVP, חמי פרס ורמי קליש מפיטנגו ואחרים. ההרשמה לתחרות תיסגר בסוף השבוע הבא.