אישור שיווק ומכירה באירופה לפתרון המטפל ב"רוצח השקט"

Vascular Dynamics, מיזם של קבוצת ריינבו מדיקל שבבעלות ליאון רקנאטי, אפי כהן ארזי ויוסי גרוס, קיבלה אישור למערכת ה-MobiusHD לטיפול בעודף לחץ דם כרוני

ליאון רקנאטי / צילום: תמר מצפי
ליאון רקנאטי / צילום: תמר מצפי

חברת המכשור הרפואי Vascular Dynamics, דיווחה היום (ד') על קבלת אישור לשיווק ומכירה (CE) באירופה של מוצר הדגל שלה: מערכת ה-MobiusHD, לטיפול בעודף לחץ דם כרוני, תופעה הנחשבת מגיפה חמורה במיוחד בעולם המערבי, הידועה גם בשם "הרוצח השקט".

נכון להיום קיימות בשוק מבחר תרופות לטיפול ויסות לחץ הדם, אולם חולים רבים סובלים מתופעות לוואי לתרופות אלה, כאשר על פי הערכות Vascular Dynamics, גופו של אחד מכל 10 חולים בלחץ דם גבוה, לא מגיב לתרופות הקיימות בשוק - סך של כ-100 מיליון בני אדם.

השתל הזעיר-פולשני שפיתחה החברה מבקש לתת מענה לחולים אלה, בכך שהוא מונע קבלת מסרים שגויים במוח, כאלה הגורמים לעליית לחץ הדם, ולמעשה משפר ומתקן את הוויסות.

חברת Vascular Dynamics היא מיזם של קבוצת ריינבו מדיקל שבבעלות ליאון רקנאטי, אפי כהן ארזי ויוסי גרוס. עד היום גייסה החברה מעל 30 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים נמנים, מלבד ריינבו עצמה, גם Invus Opportunities , HBM Healthcare Investments , ו-MedFocus Funds.