המשטרה: המחבל מהפיגוע בת"א רצח את נהג המונית במנוסתו

מהחקירה עולה כי המחבל נשאת מלחם נכנס למונית כשהסתיר את הרובה מתחת למעילו. כשנתקל הנהג אמין שעבאן במחסום משטרתי, הכריח אותו המחבל לסטות מהדרך. לאחר שהבין כי הנהג זיהה אותו - ירה בו למוות והשליך את גופתו בצפון העיר

ירי בת"א / צילום: הדי כהן
ירי בת"א / צילום: הדי כהן

המחבל נשאת מלחם רצח את נהג המונית אמין שעבאן במהלך מנוסתו מזירת הפיגוע ביום שישי בתל-אביב - כך הותר הערב (ד') לפרסום, לאחר שהמשטרה פנתה לבית משפט השלום בתל-אביב וביקשה לעדכן את צו איסור הפרסום על הפרשה.

על פי ההערכה, מיד לאחר הפיגוע עצר המחבל את המונית והסתיר את כלי הנשק מתחת למעיל. לאחר שעלה עליה, נתקלו השניים במחסום משטרתי והמחבל ביקש מהמנהג לסטות מהדרך. כששעבאן זיהה אותו בתור המחבל, הוא שלף את הרובה וירה בו למוות. אחר כך השליך את גופתו של הנהג ברחוב יוניצמן, המשיך בדרכו ונטש את המונית לאחר שהבין שכתמי הדם שעל המונית עלולים להסגיר אותו.

 

בינתיים, ממשיכה המשטרה בחיפושים אינטנסיביים אחר המחבל. גוברת ההערכה במשטרה כי מלחם קיבל סיוע שאפשר לו להסתתר לאחר מסע הרצח ונקודת המוצא היא שהוא עדיין חמוש. לפיכך, הפעילות המבצעית נעשית על ידי יחידות מיוחדות, שאנשיהן מחזיקים בנשקים שלופים ומוכנים להשיב אש במקרה הצורך.

גורם ביטחוני התייחס אמש לחיפושים האינטנסיביים. "האדמה לא בלעה אותו, אנחנו פשוט מחפשים מחבל שהוא חתול רחוב. הקושי העיקרי לאתר אותו נובע מהעובדה שיש לו אישיות מאוד מורכבת. אין לו דפוסי התנהגות קבועים, הוא יודע להסתגל לחיים רחוק מהכפר ונוהג להיעדר מהבית ולישון במקומות אחרים", אמר על הקושי באיתור מלחם בן ה-29.

ג'אודת מלחם, אחיו של המחבל, שוחרר היום לביתו והכחיש כל מעורבות בפיגוע. "אין לי קשר למה שקרה בתל-אביב. גם לכל אלה שעצורים אין שום קשר למקרה. אף אחד מאצלנו לא ידע איפה נשאת". בפתח ביתו, סיפר כי עבר שעות רבות של חקירה קשה תוך שהוא ממרר בבכי. הוא קרא לאחיו להתחשב במצב המשפחה, בהורים ובאחים - ולהסגיר את עצמו. "מספיק, די מספיק עם כל הבלגנים האלה. צריך לחיות בטוב ובשקט", אמר.

ג'אודת שוחרר היום למעצר בית לאחר שבית משפט השלום בחיפה הורה לשחררו אתמול, על אף בקשת שב"כ להאריך את מעצרו ב-6 ימים נוספים.