צ'ק פוינט סופגת הורדת המלצה מברקליס ל"תשואת חסר"

כלכלני ברקליס: "אנחנו בהחלט רואים את המניה כמניה לא יקרה לאור המספרים המרשימים של ה-ROIC, לכן אנחנו מדגישים שמדובר בתשואת חסר יחסית ולא בשורט באופן אבסולוטי" ■ מחיר היעד הופחת ל-83 דולר

גיל שויד / צלם: יונתן בלום
גיל שויד / צלם: יונתן בלום

מניית צ'ק פוינט  תתקשה להציג ביצועי יתר בשנת 2016, כך מעריכים בבנק ברקליס. הבנק הוריד אתמול את המלצתו למניית צ'ק פוינט מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר", ומחיר היעד הופחת מרמה של 91 דולר ל-83 דולר. גם מחיר היעד החדש גבוה מהמחיר הנוכחי של מניית צ'ק פוינט, ב-6.7%.

צ'ק פוינט מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 14.1 מיליארד דולר. בברקליס מציינים כי כבר במהלך 2014 החל כרסום בנתח השוק של צ'ק פוינט, ועם סביבת ההוצאות הצפויה בשנת 2016 המשמעות היא שיהיה קשה לצ'ק פוינט להציג התרחבות במכפילים שלה.

"אנחנו בהחלט רואים את המניה כמניה לא יקרה לאור המספרים המרשימים של ה-ROIC (תשואה על ההון המושקע), לכן אנחנו מדגישים שמדובר בתשואת חסר יחסית ולא בשורט באופן אבסולוטי", כותבים בברקליס.

כאמור, בברקליס מציינים שנתח השוק של צ'ק פוינט, על-פי נתוני IDC, ירד ב-2014. באותה שנה נתח השוק של החברה בתחום אבטחת הרשת ירד מ-14.9% ל-14.4%. "לא מדובר על שינוי גדול וצ'ק פוינט ממשיכה להיות בעלת נתח כפול משל המתחרה השנייה בגודלה, אך ראוי לשים לב לכך", נכתב שם.

להערכתם צפויה צמיחה של כ-7% בהוצאות על אבטחה בשנים 2016-2017, כאשר הצמיחה בתחום אבטחת הרשת תצמח בקצב גבוה יותר של 8.5%. עם זאת, זוהי ירידה מצמיחה של 12% שנרשמה בשנת 2015. לדבריהם, גם בתחומים אחרים שבהם החברה פועלת ואינם בליבת העסקים שלה, לא צפויה צמיחה משמעותית בנתח השוק.