הממשלה אישרה את מינוי דרעי לשר הפנים

(עדכון) -  באפריל האחרון הצהיר דרעי: "קשוב לביקורת, מוותר על תיק הפנים" ■ דרעי ישוב לכהן כשר הפנים - 22 שנה אחרי שנאלץ להתפטר בגלל אישומי שוחד בהם גם הורשע

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של ח"כ אריה דרעי (ש"ס) לתפקיד שר הפנים. דרעי מכהן גם בתפקיד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ומונה לשר הפנים בעקבות פרישתו של סילבן שלום.

המינוי אושר בישיבת הממשלה, כ-22 שנים לאחר שדרעי שכיהן בתפקיד ונאלץ להתפטר בשל חשדות לפלילים.

עוד לפני המינוי התייחס לכך יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בדף הפייסבוק שלו וכתב: "ב-11 במאי 2015 הנחתי על שולחן הכנסת את הצעת 'חוק הקלון'. ההצעה פשוטה: אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות שר, ח"כ או ראש עיר. הקואליציה דחתה אותו. לא יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים ישלחו חיילים אל הקרב או ידרשו את כספי המיסים שלנו.

"לא יכול להיות שנעמוד מנגד בזמן שאמון הציבור בפוליטיקאים ובמדינה הולך ומידרדר. כשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים".

רק לפני מספר חודשים, ב-30 באפריל, התראיין דרעי לגל"צ ואמר באופן נחרץ כי הוא מוותר על משרד הפנים. בראיון לירון דקל ועמית סגל הוא אמר אז כי "היום, כשאני בא לשרת בחזרה את הציבור כשר בממשלה, אני רוצה לשרת את כל הציבור ואני קשוב גם לביקורת ציבורית. אני לא רוצה להיכנס למשרד שמראש אני נכנס אליו ברגל שמאל...  לכן הכרעתי שאני לא נאבק על המשרד".

לאחר מכן הוא הוסיף: "שלא יהיה ספק, אם הייתי נאבק על משרד הפנים, הייתי מקבל אותו במלואו, כולל התכנון, כיוון שבלעדינו אי אפשר להקים ממשלה". 

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ נגד מינויו של דרעי לשר הפנים, בטענה כי "הממשלה מחזירה אדם אותה זירת פשע בה גנב את כספו של הציבור", ועל כן יש לבטל את המינוי.