מאסק: בעוד שנתיים הטסלה תיסע לבד מניו-יורק ללוס אנג'לס

מייסד יצרנית הרכב החשמלי סיפק תחזית אופטימית למדי: הוא טען כי בתוך שנתיים המודל S תהיה אוטונומית לחלוטין ■ האומנם? באוקטובר האחרון החברה חשפה אב-טיפוס של מערכת אוטופיילוט, שהייתה רצופה בתקלות מביכות

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

מייסד ומנכ"ל טסלה אלון מאסק, סיפק אתמול (א') תחזית אופטימית מאוד בכל הנוגע לרכב החשמלי הפופולרי שהחברה מייצרת. מאסק טען כי בתוך שנתיים, לקוח בלוס אנג'לס יוכל "לקרוא" לטסלה מודל S שלו, באמצעות מכשיר הסלולר, וזו תיסע אליו בעצמה כל הדרך מניו-יורק תוך כדי שהיא עוצרת בתחנות טעינה מיוחדות בצד הדרך.

"אני אולי הייתי קצת אופטימי לגבי זה, אך לא יותר מדי אופטימי", אמר מאסק בשיחת ועידה שקיים עם עיתונאים לקראת תערוכת הרכב של דטרויט, שתיפתח השבוע.

בינתיים, טסלה עשתה צעד קטן יותר באשר ליכולות האוטונומיות של המודל S, רכב הדגל שלה. היא הכריזה לאחרונה על עדכון תוכנה שיאפשר לרכב להחנות את עצמו ללא התערבות הנהג, טכנולוגיה שכבר קיימת ברכבי יוקרה אחרים.

עדכון התוכנה של טסלה הוא לא הראשון בתחום היכולות האוטונומיות של הרכב. באוקטובר אשתקד, טסלה חשפה אב-טיפוס של האוטופיילוט - מערכת ניהוג עצמית שבלחיצת כפתור אמורה לנווט אתכם ליעדכם בביטחון ובמהירות המרבית. עם זאת, תקלות שונות (כפי שניתן לראות בסרטון המצורף) הוכיחו שהמערכת הזו עדיין לא בשלה מספיק לרדת אל הכביש הציבורי.