מנכ"ל חילן: "יש לנו עוד מדד אחד לשאוף אליו, ונגיע אליו"

אבי באום, המנכ"ל ובעל השליטה בחברת שירותי המחשוב: "לא במקרה לקח לנו 15 שנה להיכנס לת"א 100; אנחנו לא מאמינים בקיצורי דרך"

אבי באום יוסי ביינארט ושחר אפעל / צילום: איל יצהר
אבי באום יוסי ביינארט ושחר אפעל / צילום: איל יצהר

"לא במקרה לקח לנו 15 שנה להיכנס למדד ת"א 100. אנחנו לא מאמינים בקיצורי דרך. תפיסת העולם שלנו היא לא לקחת קפיצות מטורפות וסיכונים גדולים מדי, גם אם יש בהם סיכוי", כך אמר היום אבי באום, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת שירותי המחשוב חילן, שפתחה את המסחר בבורסה לרגל 15 שנה לרישומה למסחר וכניסה למדד ת"א 100. במפגש עם עיתונאים לאחר מכן פירטו באום, ושחר אפעל - מנכ"ל נס ישראל שנרכשה על-ידי חילן ב-2014 - על תוכניות החברה לעתיד.

עוד קודם לכן, בטקס פתיחת המסחר, אמר באום, כי "מי שהשקיע בחילן לפני 15 שנה - לא הצטער. עד כה, 15 שנה, חילן לא דיווחה בשום רבעון על הפסד. יש לנו עוד מדד אחד לשאוף אליו, ואנחנו נגיע אליו", הוסיף באום.לאורך השנים הללו צמחו הכנסות חילן מ-80 מיליון שקל לקצב שנתי של מעל מיליארד שקל, והרווח עלה מ-2 מיליון שקל, לכ-44 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015. "הדרך ארוכה ולפעמים פחות נוצצת, אבל אנחנו ההוכחה שזה משתלם", אמר באום. מניית החברה סיפקה תשואה של 85% בשנה החולפת, ושל 292% בחמש השנים האחרונות.

בהתייחסות עקיפה לביקורת על הבורסה בת"א, אמר באום: "אנחנו חברה ישראלית, משלמים מס מלא בישראל, מעסיקים פה 3,000 עובדים, את כל הגיוסים עשינו בבורסה הישראלית ואנחנו שמחים וגאים על כך. אם יורשה לי להגיד לראשי הבורסה, תפקיד הבורסה להצמיח חברות ישראליות שמזוהות עם ישראל".

חילן  נסחרת בשווי של 1.1 מיליארד שקל. ב-2014 רכשה חילן את נס ישראל מידי קרן CVCI של סיטיבנק, תמורת 42 מיליון דולר ברוטו. חילן מספקת שירותי שכר, נוכחות ומשאבי אנוש באמצעות מערכות מחשוב, וכן עוסקת בתשתיות מחשוב ואבטחת מידע. במפגש עם העיתונאים אמר באום, כי "זה לא היה סוד שנס הייתה חברה במשבר. השיפור הגיע על-ידי back to basic בנס - בשנים האחרונות היו שם כל מיני הרפתקאות, וחזרנו למקומות שנס יודעת לעבוד בהם הכי טוב".

לאורך השנים רכשה חילן כמה חברות, אך מאז רכישת נס לא בוצעה רכישה נוספת, ולדברי באום זו החלטה מודעת. "לעשות רכישה זה קל, להביא תוצאות מהרכישה זה הרבה יותר קשה", הוא אומר. "בשנה-שנתיים האחרונות אנחנו עובדים על הנכס המצוין שיש לנו (נס), שאנחנו רוצים להשביח. בניגוד לעבר, נס הרוויחה השנה והרווחיות משתפרת".

באום נשאל האם בכוונת החברה להתרחב גם בחו"ל, והשיב שהאופציה קיימת, אך היא כרגע לא על סדר היום. "עוד לא סיימנו להתרחב בארץ", אמר באום.

אחד מכיווני ההתרחבות הוא שוק ניהול הפנסיה שאליו החברה נכנסת. שוק הפנסיה הארגונית נשלט על-ידי חמישה מנהלי הסדרים (חברות כמו מבטח סימון ושקל), ולאחרונה הוחלט על הפרדה בין תחומי הייעוץ והתפעול בפנסיה. חילן נכנסת לתחום התפעול כהתרחבות לתחום השכר שבו היא פעילה. לדברי באום, פוטנציאל השוק הוא כלל שוק השכירים בישראל, וסדר הגודל של המחירים הוא עד 15 שקל לעובד לחודש, שזה המחיר שנקבע עבור מנהלי ההסדרים הקיימים, אם כי לדבריו לחילן יש גמישות להציע מחיר נמוך בהרבה.

בפעילות נס - בעיקר תחום המחשוב הארגוני - החברה מסתכלת על כמה מנועי צמיחה. לדברי אפעל, "התחלנו לבדוק ולהסתכל על תחום הסייבר, ויש שוק נוסף שעובר תמורה מעניינת ומייצר הזדמנויות, והוא המהלכים שקורים במשרד הביטחון ובצה"ל".

מניית חילן
 מניית חילן