השינוי הארגוני הדרמטי בבנק הפועלים - והמינויים בהנהלה

אריק פינטו מונה ל-COO וממלא-מקום המנכ"ל ■ מנכ"ל ישראכרט ימונה לראש החטיבה הקמעונאית ויו"ר ישראכרט ■ הבנק מקים את חטיבת החדשנות

דירקטוריון בנק הפועלים  מבצע שינויים מהותיים במבנה הנהלת הבנק וממנה את אריק פינטו, מנהל החטיבה הקמעונאית, לתפקיד COO (סמנכ"ל תפעול, Chief Operating Officer) שיהיה גם ממלא-מקום מנכ"ל הבנק, מה שלמעשה מסמן אותו כיורש עתידי של ציון קינן. בנה"פ מקים גם חטיבת חדשנות וממנה את מנכ"ל ישראכרט למנהל החטיבה הקמעונאית.

במכתב ששיגרו לעובדי הבנק היו"ר יאיר סרוסי והמנכ"ל ציון קינן הם כותבים שמטרת השינויים בהנהלה הינה "להכין את הבנק לאתגרי המחר, תוך התאמה לאסטרטגיה ארוכת הטווח".

פינטו ירכז תחתיו את ניהול המשאבים התפעול והאסטרטגיה של הארגון. תחתיו ירוכזו יחידות הבק-אופיס מכל חטיבות הבנק. "מטרת איחוד המערכים היא לאמץ את הפישוט והמיקוד כנדבך מרכזי בפעילות הבנק", מסבירים סרוסי וקינן במכתבם. "היחידות שתחת ה-COO יהיו מעורבות בכל התהליכים המרכזיים בבנק, במטרה לרכז ולתאם את המהלכים הרוחביים, להבטיח תפעול אפקטיבי שבמרכזו שירות איכותי ללקוח, להתמקד ביעילות ותחרותיות, ולפעול לשיפור מתמיד בכל תחומי הפעילות של הבנק".

בנוסף, פינטו ירכז את התוויית האסטרטגיה ארוכת-הטווח של הבנק וכן את ניהול התהליכים הרוחביים ותעדוף המשאבים הנדרשים ליישומה, לרבות ניהול המשאב האנושי, השיווק, הלוגיסטיקה, הרכש והרגולציה. חטיבת האסטרטגיה בראשות רון וקסלר תמוזג לתוך פעילות ה-COO.

במקום פינטו ימונה מנכ"ל ישראכרט רונן שטיין לראש החטיבה הקמעונאית, כאשר שטיין ימונה גם ליו"ר ישראכרט וילווה את האסטרטגיה העסקית שהתווה כמנכ"ל. הבנק עדיין לא הכריז רשמית מי יחליף את שטיין בתפקיד מנכ"ל ישראכרט, אך ל"גלובס" נודע כי רון וקסלר יחליפו. כאמור, וקסלר מכהן היום כראש חטיבת האסטרטגיה שתעבור לידי פינטו, ובעבר כיהן וקסלר כסמנכ"ל בישראכרט.  

במכתבם מציינים סרוסי וקינן כי "אחד האתגרים המשמעותיים ביותר לעתיד הבנק יהיה טרנספורמציה בשירותי הבנקאות הקמעונאית. לאחרונה גיבשנו תוכנית אסטרטגית לחטיבה הקמעונאית שבבסיסה עומד שינוי מודל ההפעלה ללקוחות הפרטים והעסקיים. אנו נתאים את מודלי השירות לכל לקוח - גם בהיבט של מורכבות השירותים הפיננסים שהוא דורש, וגם באופן שבו הוא צורך את השירות, בעזרת בנקאים מקצועיים, כלים דיגיטליים, מכונות לשירות עצמי, מוקד טלפוני, או בביקור בסניף. הלקוחות יזכו לשירות איכותי יותר ומותאם באופן מלא לצרכיהם".

כמו כן מקים הבנק חטיבה חדשה וראשונה מסוגה במערכת הבנקאית - חטיבת החדשנות, המקבילה לחטיבה הדיגיטלית בבנק לאומי. בראש החטיבה יעמוד אבי כוכבא שמכהן היום כמנהל חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק. כמנהלת חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק תמונה אתי בן-זאב, שמנהלת היום את אגף הפיתוח בחטיבה.

"חטיבת החדשנות נועדה להאיץ ולהטמיע את תחומי החדשנות בבנק", כותבים סרוסי וקינן. "באחריותה לקדם את אסטרטגיית הדיגיטל של הבנק, לשפר את חוויית הלקוח, לבנות כלי ביג-דאטה חדשים, להטמיע במהירות חידושים טכנולוגיים ולהגביר את שיתופי הפעולה עם גופים חיצוניים. באמצעות החטיבה נוכל להיות מהירים יותר, גמישים יותר, ומעל לכל - ללמוד ביסודיות את צרכיו ודרישותיו של הלקוח ולהעמיד אותם במרכז כל הפעילות הארגונית".

חטיבה חדשה נוספת שמקים הבנק תהיה אחראית על הקשר עם הלקוחות ומחזיקי העניין, "מתוך מטרה לשים את הלקוח במרכז תוך התחשבות בסביבה בה הבנק פועל". בראש החטיבה תעמוד אפרת יעבץ, שמכהנת כיום כמנהלת חטיבת הון אנושי, ייעוץ ומשאבים.

בנוסף, בנה"פ ממזג את החטיבה הבינלאומית וחטיבת השווקים הפיננסיים לחטיבה אחת, שתחתיה ימשיכו להתנהל כל התהליכים האסטרטגיים הקשורים לתחומי פעילות אלה. בראש החטיבה המאוחדת יעמוד דני קולר, שיתמנה גם לתפקיד יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים שווייץ, ולאור כך יסיים את תפקידו כיו"ר ישראכרט. אמיר אביב, שמנהל כיום את החטיבה הבינלאומית, ביקש לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים על מנת להקים מיזם פרטי-פיננסי בחו"ל.