הסוף לפקקים בשרון? הקטע המרכזי של כביש 531 נפתח

הכביש החדש מחבר את כביש 4 לרחוב ירושלים ברעננה ובכך עוקף את כביש אחוזה העמוס ■ בהמשך צפוי פרויקט הענק לחבר את הכביש גם לכביש 2, לצד תחנת רכבת חדשה שתיפתח ברעננה

פקק / צילום: אלון רון
פקק / צילום: אלון רון

חברת נתיבי ישראל הודיעה הבוקר (ו') על פתיחתו של הקטע המרכזי בכביש 531 החדש שבשרון. פרויקט הענק של החברה ושל משרד התחבורה בכלל וקטע הכביש המרכזי בפרט, צפויים להקל משמעותית את עומסי התנועה באזור השרון.

קטע הכביש שנפתח בשעות הבוקר המוקדמות מחבר את כביש 4 מצומת רעננה אל רחוב ירושלים ובכך יוצר מעקף של רחוב אחוזה העמוס בו לא פחות מ-15 רמזורים. בהמשך, יתחבר הקטע אל כביש 2 ובכך יצור כביש רוחב חדש ומרכזי בגוש דן.

מטרותיו של הכביש החדש הן לאפשר זרימת תנועה מהירה מכיוון ערי השרון רעננה, הרצליה וכפר סבא אל כבישי האורך המהירים - כביש 4 וכביש 2, לקצר משמעותית את משך הנסיעה ולהפחית את מספר כלי הרכב במרכזי הערים. בנוסף, יתרום הכביש להפחתת זיהום האוויר והרעש וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של כלל תושבי האזור.

אורך הכביש החדש כולו הוא 4 קילומטרים והוא כולל 6 גשרים לכלי רכב ולהולכי רגל, שני מחלפים חדשים - מחלף ח"ן-רעננה ומחלף רעננה-הרצליה ותחנת רכבת חדשה - רעננה מערב - שתיפתח לתנועה עם השלמת העבודות המסילתיות, בעלות של כ-4 מיליארד שקל שהושקעו בפרויקט כולו.

"מדובר בכביש רוחב אסטרטגי, החוצה את אזור השרון ומחבר בין כביש 6 באזור כפר סבא לנתיבי איילון וכביש החוף במערב", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. "הקטע הראשון שנפתח יקל משמעותית על עומסי התנועה עבור תושבי רעננה ובהמשך גם לתושבי השרון". מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ הוסיף כי "הקטע המרכזי בכביש 531 מהווה הגשמת חלום לרבים מתושבי האזור שאיכות חייהם תשתפר באופן משמעותי".