נתניהו על שרת החוץ השבדית: "סטנדרט כפול"

רה"מ בישיבת הממשלה: "אני רוצה לשאול אותה אם האירוע שקרה בשבדיה ב-10 באוקטובר, שבו אדם בא, לא עם סכין, אבל עם חרב, סכין ארוכה, והרג 3 אנשים, וכוחות הביטחון השבדים הרגו אותו - האם היא מציעה גם לחקור את המקרה זה בהתאם לחוק הבינלאומי כהוצאה להורג?"

מרגרט וולסטרום, שרת החוץ של שבדיה / צילום: רויטרס
מרגרט וולסטרום, שרת החוץ של שבדיה / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להתייחס ישירות לשרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, בדבריו   בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו כינה את התנהגותה של וולסטרום "שערורייתית" לפני קצת יותר מחודש, לאחר שזו  גינתה את הפיגועים שמבצעים פלסטינים נגד ישראלים, אך האשימה את ישראל בתגובה מופרזת ובביצוע "הוצאות להורג ללא משפט". 

בפתח ישיבת הממשלה היום (א') אמר נתניהו: "עכשיו, ביחס לסטנדרט כפול שמופעל כלפינו - שרת החוץ השבדית, כזכור לכם, אמרה שהפעולה של כוחות הביטחון בישראל וגם של אזרחים למנוע את הירצחם על ידי אנשים שבאים עם סכינים זה הוצאות להורג, יש לחקור את זה בהתאם לחוק הבינלאומי. אני רוצה לשאול אותה אם האירוע שקרה בשבדיה ב-10 באוקטובר, שבו אדם בא, לא עם סכין, אבל עם חרב, סכין ארוכה, והרג 3 אנשים, וכוחות הביטחון השבדים הרגו אותו - האם היא מציעה גם לחקור את המקרה זה בהתאם לחוק הבינלאומי כהוצאה להורג?

"ברור לגמרי שיש פה אבסורד, שיש פה עיוות מוחלט, ואת הדבר הזה אנחנו תוקפים בכל לשון ודוחים על הסף. אני מקווה שהרוח הזאת לא תימשך בדיונים של שרי החוץ של האיחוד האירופי השבוע. הסטנדרט הכפול כלפי ישראל, העיוות והתקיפה של ישראל, ההטיה נגד ישראל לא יעזרו לאיחוד האירופי להיות שותף לדיונים במזרח התיכון, אבל מעבר לזה, זה פשוט לא ראוי, לא צודק ואנחנו לא נקבל זאת".