החשש התממש: איראן תגדיל יצוא הנפט ב-500 א' חביות ביום

יממה לאחר שמעצמצות המערב הודיעו על הסרת הסנקציות על איראן, האחרונה הודיעה כי תגדיל את יצוא הנפט ■ החשש: מחירי הנפט, שנפלו בסוף השבוע מתחת ל-30 דולר לחבית, ימשיכו לצנוח בשל הגידול החד בהיצע לעבר 15-20 דולר לחבית

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

איראן מוכנה להגדיל את יצוא הנפט ב-500 אלף חביות ביום, כך אמר היום (א') שר האנרגיה האיראני, יממה לאחר ההודעה על הסרת הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית.

אתמול (שבת) הודיעו מעצמות המערב כי הן מסירות את הסנקציות על איראן, לאחר שנים שבהן היא הייתה שרויה בבידוד כלכלי. ההחלטה התקבלה בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עם איראן תוך שמדינות המערב הודו כי הרפובליקה האסלאמית אכן עמדה בהתחייבות שלה וצמצמה את פעילות הגרעין.

"איראן מוכנה להעלות את יצוא הנפט שלה ב-500 אלף חביות ביום, כמובן בהתחשב בתנאי השוק הגלובלי וההיצעים הגבוהים", כך אמר בראיון לתקשורת המקומית שר הנפט האיראני אמיר חוסיין זאמניניה.

דבריו של חוסיין זאמניניה נאמרים בעת שהנפט  נסחר סביב שפל של יותר מ-12 שנה. ביום שישי החוזים על הזהב השחור צנחו מתחת ל-30 דולר לחבית, לראשונה מאז 2003.

החשש הוא שההיצע האיראני יגביר את צניחת מחירי הנפט ויוביל ללחץ גדול יותר בקרב מדינות שהכלכלה שלהן מבוססת במידה רבה על יצוא הנפט, כגון ונצואלה, ניגריה ורוסיה. ישנם אנליסטים שהעריכו בשבועות האחרונים כי הנפט ימשיך לצנוח עד לרמה של 15-20 דולר לחבית בעקבות ההיצע הצפוי של איראן.