שירות חדש של אובר: הסעה מעל הפקק במסוקי איירבוס

ענקית התעופה איירבוס הודיעה על שת"פ חדש ומהפכני עם אפליקציית שירותי ההסעה אובר: ישיקו יחד שירות שיאפשר להזמין ע"י הסמארטפון מסוק לפי דרישה שיגיע למיקום שבו נמצא המשתמש ■ צפו בווידאו

אפליקציית אובר / צילום: בלומברג
אפליקציית אובר / צילום: בלומברג

עם מיליארדי דולרים של גיוסי הון באמתחתה והשתלטות נרחבת על פני הגלובוס, אובר מבינה שהשמיים הם כנראה ממש לא הגבול עבורה. השבוע הודיע תום אנדרס, מנכ"ל  איירבוס, על השקת פיילוט של ענקית כלי התעופה, יחד עם עם אובר, לשירות שיאפשר להזמין מסוק לפי דרישה שיגיע למיקום שבו נמצא המשתמש, בדיוק כמו שהחברה מספקת שירותי הסעה במוניות או ברכבים פרטיים.

אובר מנסה את כוחה בכיוונים שונים שיוצאים מעולם המוניות והרכבים הפרטיים ולאורך התקופה האחרונה מתנסים בשירותי משלוחי מזון ואף הזמנת סירות לפי דרישה. באיירבוס מחפשים שותף טכנולוגי למסוקים שלהם, לאור הירידה במחירי הנפט. ב"וול סטריט ג'ורנל" מסבירים כי בחודש שעבר ציין אנדרס כי עסקי מכירות המסוקים באיירבוס רשמו ירידות בשנה שעברה, לאחר שגם ב-2014 נאבקו בירידה בביקושים.

האם שיתוף-הפעולה בין שתי חברות הענק הללו יהפוך שוק שפונה לאוכלוסייה מסוימת למשהו צרכני ונרחב הרבה יותר? כנראה שרק הפיילוט שהחברות ישיקו בקרוב, לצד מחירי הנפט, יגיד.