אזורים: הארכת מועד תשלום לקב' גבאי לרכישת הקרקע בכפר שלם

גבאי נדרשה להעביר את יתרת התשלום על הקרקע עד סוף 2015, ומשלא עשתה זאת, דיווחה אזורים כי בכוונתה לחלט לרוכשת 20 מיליון שקל ■ כעת הגיעו הצדדים להסכמות, ומועד התשלום הוארך

שכונת כפר שלם בתל אביב / צילום: רפי קוץ
שכונת כפר שלם בתל אביב / צילום: רפי קוץ

עסקת כפר שלם ניצלה: חברת אזורים דיווחה לאחרונה לבורסה כי הגיעה להסכמות עם קבוצת גבאי, לפיהן האחרונה תקבל הארכה לתשלום התמורה בגין רכישת הקרקע בשכונת כפר שלם בתל-אביב עד סוף חודש מארס הקרוב. ההארכה ניתנה לאחר שבִתחילת החודש, הודיעה אזורים כי בכוונתה לחלט לקבוצת גבאי 20 מיליון שקל מהתמורה, לאחר שגבאי לא עמדה במועד תשלום היתרה לרכישת הקרקע עד סוף 2015. 

בקבוצת גבאי טענו כי לקראת סוף השנה לבנקים לא נותר אשראי להעניק, ועל כן ביקשו מאזורים להאריך את מועד התשלום שהוסכם בין הצדדים. כעת הגיעו הצדדים להסכמה ועד סוף חודש מרץ צפויה גבאי להעמיד את תשלום היתרה עבור רכישת הקרקע מאזורים.

בחודש אוגוסט האחרון, חתמו החברות על הסכם לפיו גבאי תרכוש מאזורים קרקע בת 22 דונם בשכונת כפר שלם בתל-אביב הממוקמת בין הרחובות ששת הימים ומוצא, ומכונה "חוות יפת" על שם המשפחה המתגוררת בה. על הקרקע ניתן להקים פרויקט מגורים בן 267 דירות, אך הרוכש הסופי צפוי לבקשת הגדלה של זכויות הבנייה על הקרקע. בשטחה נמצאים גם מחזיקים שונים, שאת פינויים לקחה על עצמה קבוצת גבאי.

בעת חתימת ההסכם, העבירה קבוצת גבאי לאזורים 20 מיליון שקל, ועל פי ההסכם אמורה הייתה להעביר את התמורה בסך 65 מיליון שקל עד סוף 2015. כאמור, לאחר עיכוב בהעברת התשלום, הוארך מועד תשלום התמורה לסוף מרץ 2016.

שתי החברות אף ביצעו עסקה נוספת בימים האחרונים לאחר שאזורים מכרה לקבוצת גבאי קרקע בת 5 דונם בשכונת ברנע באשקלון המיועדת להקמת 170 דירות בשני גדלים בני 21 קומות תמורת 40 מיליון שקל, נוסף ל-5.5 מיליון שקל עלויות פיתוח. גבאי בונה בשכונה פרויקט אחר בן 600 דירות שחלקו מאוכלס, ומקימה פרוקט נוסף בן 88 דירות בשכונת אגמים באשקלון, אותו "ירשה" עם רכישת החברה הקבלנית צ. לנדאו לפני כשנה.