אפקט מגה: אייס לא מכבדת תווי קנייה של רב-קארד

זאת למרות הצהרות אלון רבוע כחול, החברה-האם של מגה, לפיהן ניתן יהיה לממש את התווים בכל הרשתות ■ אלון רבוע כחול בתגובה: "זו הפרה חד-צדדית של ההסכם. אייס מחויבת להמשיך ולכבד את התווים"

סניף אייס / צילום: תמר מצפי
סניף אייס / צילום: תמר מצפי

רק לאחרונה הצהירה אלון רבוע כחול כי ניתן יהיה לממש את תווי רב-קארד בכל הרשתות המופיעות בפירוט המופיע באתר החברה ובספח המצורף לתווי הקנייה, והנה מסתבר שיש כבר מי שמתנער מההסכם. ל"גלובס" נודע כי רשת ACE אינה מכבדת את תווי רב-קארד מזה מספר שבועות.

בתגובה לפניית "גלובס" הצהירה אייס כי "ההסכם עם רב-תו בוטל בתאריך 6.12.2015, והחל מאותו מועד התווים אינם מכובדים יותר בסניפי הרשת. האחריות להסרת פרטי הרשת מכל פרסום בקשר עם הרשתות המכבדות את תווי הקנייה, לרבות באתר האינטרנט של רב-קארד, חלה על החברה המנפיקה". ואולם, נכון להיום (ג') רשת אייס ממשיכה להופיע באתר רב-קארד בין החברות המכבדות את התו.

מאלון רבוע כחול נמסר בתגובה כי "תווי הקנייה רב-קארד מונפקים על-ידי אלון רבוע כחול שעמדה בכל התחייבויותיה, לרבות תשלומים שוטפים לרשתות המשתתפות בתווים. בעקבות פניות לקוחות אלינו, פנינו לחברת אייס וביקשנו מהם להמשיך ולכבד את התווים על-פי ההסכם בין שתי החברות. התנהלות חד-צדדית שכזו מצד החברה הינה הפרה של ההסכם מול רבוע כחול. על-פי ההסכם, אייס מחויבת להמשיך ולכבד את התווים עד לסיום מועד תוקפם".

תלונות נוספות שהגיעו ל"גלובס" מצד צרכנים גילו כי גם בסניף פוקס הום בחולון סירבו לקבל תווים של רב-קארד, זאת בשונה מהצהרת הרשת. בפוקס נימקו כי מדובר בטעות נקודתית. "הרשת מכבדת את תווי רב-קארד", נמסר ל"גלובס". "מבדיקה פנימית שערכנו התברר שמדובר בטעות נקודתית שעליה אנו מצרים". עוד נמסר כי הרשת חידדה את הנהלים.

סוגיית מימוש תווי קנייה של רשתות שמצויות בסכנת קריסה מוכרת בוודאי לצרכנים שהחזיקו בשעתו בתווים של רשת "קלאב מרקט" אשר תוקפם אבד יחד עם סגירתה (לאחר מכן אפשרה שופרסל למחזיקי התווים לממש את התווים בסניפי קלאב מרקט - מר"ח). למרות העובדה כי תווי רב-קארד מצויים בבעלות החברה-האם, אלון הרבוע הכחול ולא בידי מגה, מנסה הרגולטור להסדיר את הנושא באמצעות חקיקה.

הצעת חוק שהוגשה לפני כחודשיים, ואשר נידונה בשבוע שעבר בוועדת השרים לחקיקה, שאותה הגישו שורה של ח"כים בהם רויטל סויד, דוד ביטן, דוד אמסלם, מירב בן ארי, טלי פלוסקוב, נאוה בוקר, יפעת שאשא-ביטון, קסניה סבטלובה, איילת נחמיאס-ורבין ואחרים, תבקש לתקן את חוק הגנת הצרכן ולקבוע כי מנפיקי תווי קנייה יחויבו להפקיד ערבות כספית על-מנת למנוע פגיעה במחזיקים בתווי קנייה במידה והחברה נקלעה לקשיים.

"תווי קנייה הם כסף לכל דבר ועניין. ועדי עובדים רוכשים תווי קנייה עבור העובדים בשווי רב ועשויים בסופו של דבר למצוא עצמם נותרים עם לא יותר מאשר נייר בידם. חייבים להגן גם על הצרכן הקטן. הטלת חובה להפקדת ערבות תאפשר להגן במקרים כגון קריסת רשת מגה, גם על הציבור שבימים טובים יותר של החברה רכש תווי קנייה, וכעת אין להם כל ערך", אמרה ח"כ רויטל סויד.