האישה שעושה בית ספר למסעדות ההמבורגרים

אהובה תורג'מן היא מנכ"לית ושותפה ברשתות BBB ובורגרים, עם מחזור של 350 מיליון שקל בשנה, 90 סניפים ו-3,500 עובדים ■ מי שגדלה בבית עם 9 אחים ואחיות, שבו חישבו כל הוצאה, למדה בדרך למעלה איך להתנהג בחוכמה כאנדרדוג בעולם העסקים ■ ראיון מיוחד ל"ליידי גלובס"

אהובה תורגמן / צילום: איליה מלניקוב
אהובה תורגמן / צילום: איליה מלניקוב

כשהיא נכנסה לתפקיד מנכ"לית רשת BBB, הזדרז אחד הספקים לפנות אליה דרך גורם שלישי, ולאיים עליה שלא תעז לנסות להוריד לו במחיר. במקום להיכנס למגננה או להיבהל, אהובה תורג'מן פשוט השיגה את מספר הטלפון הנייד שלו, טלפנה והציעה להיפגש. לא במקום נייטרלי, לא אצלה במשרד, אלא במגרש הביתי שלו. וכך, בבוקר חורפי וגשום במיוחד, היא הגיעה אל משרדו של הספק. שם, שרוע על הספה שבחדרו וחמוש במשקפי שמש (בחוץ, כאמור, רעמים וברקים), הוא קיבל את פניה. עוד לפני שהספיקה לומר משהו כדי לנסות לפתור את המחלוקת העסקית, הוא התיז לעברה: 'תשמעי טוב, גברת מנכ"לית נכבדה עם אגו בשמיים. אם חשבת שהגעת לעולם שלנו ושאת תשני אותו, תתכונני למלחמה'.

"באותו רגע רציתי שהאדמה תבלע אותי", מספרת תורג'מן. "כמה אדם יכול להשפיל אותי, רק כי אני אישה? אבל החזקתי פאסון. אמרתי לו: 'ידידי, הגעתי למגרש שלך, באתי בדרכי נועם ומתוך כוונה לעשות שלום, כי זו הדרך שלי בעולם העסקים', אבל הוא לא רצה לשמוע. גבר שהיה במקומי כבר היה הולך איתו מכות, אבל אני אמרתי לעצמי 'תישארי נאמנה לעצמך, אל תנבלי את הפה, אל תרדי לרמה הזאת'".

לימים, בלי מלחמות, ועם הרבה נחישות, היא הצליחה להגיע עם אותו ספק להבנות. הדרך שלה ניצחה. וקרה עוד משהו. הרשת שהיא מנהלת, שגלגלה באותה עת חצי ממה שגלגל אותו ספק, עושה היום פי 5 יותר ממנו. במספרים זה אומר 350 מיליון שקל בשנה, סך ההכנסות של BBB ו'בורגרים'. תורג'מן שותפה ב-15% בכל אחת מהרשתות.

המפגש עם אותו ספק היה רק מקרה מייצג לעשרות סיטואציות מביכות, מטרידות ומתנשאות, שתורג'מן נתקלה בהן במהלך הקריירה שלה. היא כבר יכולה לכתוב ספר הדרכה 'כיצד תתנהל נכון כאנדרדוג בעולם העסקים', בעיקר כאישה בעולם שבו כל הממשקים כולם - עם הספקים, הבוסים, השותפים - הם גבריים. ועם זאת, בתוך שבע שנים היא מינפה רשת של ארבעה סניפים לשתי רשתות שמחזיקות יחד 90 סניפים ומעסיקות 3,500 עובדים.

אהובה תורג'מן / צילום: איליה מלניקוב
 אהובה תורג'מן / צילום: איליה מלניקוב