נתניהו: אקדם שינויי חקיקה לפסילת ח"כים שתומכים בטרור

רה"מ: "3 חברי כנסת מסיעת בל"ד הלכו לנחם משפחות של מרצחים, אנשים שרצחו אזרחים ישראלים. אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל חשים שחברי הכנסת הללו לא מייצגים אותם"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (א') בישיבת ממשלה כי הוא ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לבחון שינויי חקיקה שיאפשרו פסילת חברי כנסת שתומכים בטרור.

"3 חברי כנסת מסיעת בל"ד (חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס) הלכו לנחם משפחות של מרצחים, אנשים שרצחו אזרחים ישראלים. אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל חשים שחברי הכנסת הללו לא מייצגים אותם. הם בונים חומות של שנאה", אמר ראש הממשלה.

"אנחנו עושים מאמצים גדולים, משקיעים השקעה גדולה כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית, והם עושים את ההיפך הגמור. אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקאי אם חברי פרלמנט או חברי קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטים או אזרחים אמריקאים. אני חושב שהייתה קמה צעקה גדולה מאוד, ובצדק.

"שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו. אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל. אני חושב שהדבר הזה הוא חשוב כאמירה לאיזה סוג חברה אנחנו רוצים.

"במקביל, אני אגיש היום יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת. אני מצפה מכל חברי האופוזיציה שזעקו גם הם בצדק בעניין הזה לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא", אמר ראש הממשלה.