בני הדודים במשפחת גינדי נאבקים על קניון בת"א

בעלי גינדי השקעות מציעים לרבוע נדל"ן 1.01 מיליארד שקל תמורת חלקה בקניון האופנה TLV

מנור גינדי / צלם: יונתן בלום
מנור גינדי / צלם: יונתן בלום

נמשך המאבק על נכסי חבר ההחזקות אלון רבוע כחול. לאחר ההצעות שהוגשו לרכישת השליטה באלון רבוע כחול עצמה, ולרכישת מניות השליטה בחברה הבת, רבוע כחול נדל"ן, היום התקבלה הצעה לאחד הנכסים המרכזיים של רבוע כחול נדל"ן. מדובר בחלקה של החברה בקניון TLV Fashion Mall בת"א ובחניון גבעון הסמוך אליו, לפי שווי כולל של 2.02 מיליארד שקל לשני הנכסים.

את ההצעה הגישו מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי, באמצעות חברת מגדלי גינדי ת"א שבבעלותם. השלושה שותפים גם בבעלות על חברת גינדי השקעות, שמחזיקה כיום ב-25% ממניות הקניון והחניון הסמוך, ושאחראית לניהול הקניון בשנים שלאחר פתיחתו. ביתרת המניות בנכסים הללו (25%) מחזיקה חברה בבעלותם של האחים משה ויגאל גינדי (מנור וכפיר הם ילדיו של משה גינדי, ואורי לוי הוא חתנו).

ההצעה, יחד עם ההצעות שהוגשו לרכישת השליטה ברבוע נדל"ן ועם ההצעות שהוגשו לרכישת השליטה בחברה האם, אלון רבוע כחול, מחייבת את יו"ר הקבוצה מטעם קבוצת אלון, אביגדור קפלן, לבחון את כל האפשרויות ולבחור את הטובה ביותר עבור בעלי המניות ונושי אלון רבוע כחול.

רבוע כחול נדל"ן מחזיקה ב-50% ממניות הקניון והחניון שמוקמים במתחם השוק הסיטונאי בת"א, כך שהעסקה משקפת לה תמורה של 1.01 מיליארד שקל על הנכסים שבידיה. יש לציין כי בדוחות רבוע כחול נדל"ן לסיכום הרבעון השלישי של 2015, הוערך שווי נכסי המסחר בפרויקט השוק הסיטונאי ב-1.25 מיליארד שקל, כאשר רבוע כחול נדל"ן מחזיקה כאמור ב-50% ממנו.

המהלך של מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי, אמור לחסום את כניסתה האפשרית של חברת גינדי החזקות לשותפות עקיפה בפרויקט השוק הסיטונאי. גינדי החזקות נמצא בבעלותם של ליטל, אבי, גיא, רועי ומנחם גינדי, שהם ילדיו של יגאל גינדי ובני הדודים של מנור וכפיר. באחרונה הגישה גינדי החזקות הצעה לרכישת מניות השליטה (54%) ברבוע כחול נדל"ן תמורת 970 מיליון שקל (שווי חברה של 1.8 מיליארד שקל), ובהמשך שינתה גישה וחתמה על הסכם מותנה עם קבוצת אלון לרכישת מניות השליטה (72.7%) באלון רבוע כחול תמורת 115 מיליון שקל.

מותגים בינלאומיים

קניון TLV Fashion Mall, שמתוכנן להיפתח בספטמבר הקרוב, יכלול שטחי מסחר בהיקף של 32 אלף מ"ר בשתי קומות מסחריות וכ-250 חנויות הכוללות רשתות מותגי אופנה בינלאומיים ומקומיים מובילים. להערכת יזמי הפרויקט, יגיע היקף הפדיון השנתי בקניון ל-1.5 מיליארד שקל. הקניון מהווה חלק ממתחם גינדי תל אביב הנבנה בימים אלו במשולש הרחובות קרליבך-החשמונאים-בגין בת"א.

במתחם מוקמים מלבד הקניון והחניון גם 11 בניינים הכוללים 722 יחידות דיור וכן 54 דירות להשכרה. נכון לדוחות הכספיים האחרונים שפרסמה רבוע כחול נדל"ן, מכרה עד כה חברת המגורים 716 יחידות דיור במתחם, תמורת כ-1.886 מיליארד שקל (כולל מע"מ), כאשר נכון למועד פרסום הדוח התקבלו מקדמות מרוכשי הדירות בהיקף של 1.283 מיליארד שקל. רבוע כחול נדל"ן מחזיקה ב-49.5% מחברת המגורים.