תוכנית משרד התקשורת: הקמת תאגיד השידור בשלבים

לפי תוכנית שמגבש מנכ"ל המשרד, שלמה פילבר, ההקמה תידחה בחודש בלבד ■ בשלב ראשון יועברו לשליטת התאגיד תחנות קול ישראל

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, עומד על כך שלא תהיה דחייה בתחילת פעולתו של תאגיד השידור הציבורי - זאת חרף מאמצי האוצר וגורמים באופוזיציה לדחות את הקמתו לפחות עד לסוף השנה.

ל"גלובס" נודע כי התוכנית אותה מגבש פילבר מתבססת על כך שאם תהיה דחייה, היא תהיה לכל היותר בחודש, ואז יתחיל התאגיד לבנות את עצמו בשלבים, לצד רשות השידור המתפרקת.

כמו כן, נבחנת האפשרות כי שינוי חקיקה ישאיר את הטלוויזיה החינוכית כיחידה עצמאית תחת משרד החינוך, בעלת זיקה כלשהי לתאגיד שיוקם, כערוץ הילדים הציבורי.

כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", מתגבשת במשרד האוצר, בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל ובהנהלת התאגיד, האפשרות כי הקמת התאגיד תידחה בתקופה של בין 10 חודשים לשנה.

עם זאת, פילבר נחוש שלא לדחות משמעותית את ההקמה ולהסתפק בדחייה מצומצמת יותר, כשראשית בניית התאגיד תהיה עם תחנות קול ישראל שיעברו לשליטת התאגיד. אחר-כך ייקבעו פעימות לפיהן יעברו או ייבנו מחדש עוד נכסי שידור בתאגיד החדש.

על-פי החוק הקיים, כל התוכן שבתאגיד השידור חייב להיות מופק על-ידי גורמים חיצוניים, פרט לשידורי האקטואליה. על כן יציאה של הפקות לפועל יכולה כבר להתקיים. ההערכה היא כי שידורי החדשות של התאגיד החדש יהיו האחרונים להיבנות.

בימים אלה מתגבשת הצעת חוק של ח"כ נחמן שי לדחייה של חצי שנה, ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, מבקש להאריך את השהות לשנה. כעת נראה כי הקואליציה תבקש לטרפד את הצעת החוק ולהעמיד הצעת חוק חלופית משלה, שתשקף את עמדתו של פילבר.