כחצי מיליון הורדות למשחק "חדר וחצי" של "ניר וגלי" וקשת

המשחק "חדר וחצי", המבוסס על מערכוני "ניר וגלי" ששולבו כפינה ב"ארץ נהדרת", אינו כולל בינתיים פרסום ■ קשת הקימה חטיבה שמטרתה לייצר משחקים לשוק הבינלאומי, שלא יהיו מבוססים רק על התוכן של הזכיינית

"חדר וחצי". סנונית ראשונה במנוע הצמיחה החדש של קשת
"חדר וחצי". סנונית ראשונה במנוע הצמיחה החדש של קשת

קרוב ל-500 אלף הורדות נרשמו עד כה למשחק "חדר וחצי", שפיתחה מחלקת הגיימינג של זכיינית ערוץ 2 קשת, Keshet International Games. זאת כחודש לאחר שעלתה למכירה באפ-סטור וכשבוע לאחר שהותאמה למכשירים תומכי אנדרואיד.

המשחק הסלולרי - המבוסס על מערכוני "ניר וגלי" ששולבו כפינה בתוכנית הטלוויזיה "ארץ נהדרת" - מהווה סנונית ראשונה של המחלקה שייסדה זכיינית ערוץ 2 לפני כ-3 חודשים על-מנת שתהווה מנוע צמיחה חדש לגוף התקשורת.

מטרתה העיקרית של החטיבה, שמהווה חברה-בת של זרוע ההפצה הבינלאומית של קשת, קשת אינטרנשיונל, היא לייצרמשחקים לשוק הבינלאומי וליצור דריסת רגל באחת התעשיות הצומחות ביותר בעולם המדיה בימים אלה. שוק המשחקים העולמי הגיע ב-2015 למחזורים של כ-81 מיליארד דולר, והוא צפוי להגיע עד סוף 2017 להיקף של 100 מיליארד דולר.

עבודת המחלקה נחלקת לשניים: יצירת פעילות משחקית משלימה לתוכן שמפיצה קשת בעולם; והפקה ויצירה של משחקים ייחודיים שאינם תלויים בתוכן של קשת, תוך יצירת נכסים בזהות נבדלת מהפעילות הטלוויזיונית.

בימים אלה עובדת המחלקה, בראשותו של זיו רבינוביץ', על פיתוח משחק ראשון, מורכב יותר, שמשך תקופת ההפקה שלו יימשך קרוב לשנה. במקביל שוקדת המחלקה על פיתוח שני משחקים שקשורים לתוכן של קשת, כפעילות משלימה לתוכן שהופץ לדרום אמריקה. המחלקה גם עוסקת בתחום המציאות המדומה.

העבודה על המשחק "חדר וחצי" החלה במשרדי קשת עוד לפני הקמת חטיבת הגיימינג. מדובר במשחק חינמי, שיצרו עודד תבור, מנהל קריאייטיב במחלקת הפרומו של קשת, ועמרי הנגבי, גם הוא איש הקריאייטיב. את הדמויות במשחק מדבבים שחקני תוכנית הסאטירה: אלי פיניש, ערן זרחוביץ' וניר גרבר (מ"ניר וגלי"). המשחק אינו משלב בשלב זה פרסום בתוכו.

הפצת המשחק מסייעת לקשת להבין את היחסים בין מסך ערוץ 2, אתר מאקו וכמות הורדות המשחק. זאת בעיקר בכל הקשור לקידום נכון של משחקים במשבצות העומדות לרשות קשת.

מנכ"ל קשת, אבי ניר, אמר ל"גלובס" כי "התוצאות המצוינות של 'חדר וחצי' מעידות בראש ובראשונה על הכישרון של היוצרים. קשת נחשבת למובילה בחיבורי מסכים בתחום התוכן והפרסום, ונמשיך בחיפוש מתמיד ועשייה של חיבורים אלו".