הסכם חדש: יהלומנים ישראליים ייצאו גם למלזיה ולאינדונזיה

בבורסת היהלומים העריכו את פוטנציאל העסקאות במדינות אלה במאות מיליוני דולרים, והיצוא אליהן יעשה דרך ארגון היהלומים של הונג-קונג

ליטוש יהלומים / צילום: איל יצהר
ליטוש יהלומים / צילום: איל יצהר

בורסת היהלומים הישראלית וארגון היהלומים והתכשיטים של הונג-קונג חתמו על הסכם לשיתוף-פעולה שבמסגרתו יהלומנים ישראליים יוכלו לייצא יהלומים גם למדינות שישראל לא מקיימת איתן יחסים דיפלומטיים. מדובר במדינות בדרום מזרח אסיה, בהן אינדונזיה ומלזיה. בבורסת היהלומים העריכו את פוטנציאל העסקאות באותן מדינות במאות מיליוני דולרים, והיצוא אליהן יעשה דרך ארגון היהלומים של הונג-קונג.

על ההסכם חתמו באמצע השבוע נציגי ארגון היהלומים של הונג-קונג ונשיא בורסת היהלומים בישראל, יורם דבש. 

החתימה על ההסכם עם ארגון היהלומים של הונג-קונג היה אחד האירועים המרכזיים של שבוע היהלומים שננעל אתמול (ה') בישראל, ובו השתתפו מאות יהלומנים מכל רחבי העולם. על פי הערכה של בכירים בבורסה ליהלומים, במהלך השבוע החולף התקיים מסחר ביהלומים בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

לדברי דבש "הסכם שיתוף-הפעולה עם הארגון מהונג-קונג יאפשר ליהלומנים הישראליים לחדור לשוק הסיני ולשווקים חשובים נוספים בדרום מזרח אסיה ומצב זה יסייע להם בהתמודדות עם התחרות העולמית בענף, מול מדינות כמו בלגיה ודובאי שפועלות רבות כדי להקל על תעשיית היהלומים שלהן". 

בשנת 2015 הסתכם יצוא היהלומים המלוטשים מישראל בכמעט 5 מיליארד דולר, וזאת לאחר שב 2014 הסתכם היצוא של היהלומים המלוטשים מישראל בכ 6.26 מיליארד דולר.

בבורסת היהלומים מעריכים כי בכוחו של ההסכם החדש עם ארגון היהלומים של הונג-קונג להקל משמעותית על יהלומנים ישראליים שעתידים ליהנות משווקים חדשים שבהם יוכלו לפעול, וזאת בייחוד על רקע התגברות התחרות בעולם.