מנכ"לית פייסבוק ישראל: "יש לנו אפס סובלנות להסתה"

עדי סופר-תאני היא יודעת עליכם הכול: בני כמה אתם, מה הטלפון שלכם, איפה אתם גרים, מי החברים שלכם ואיפה אתם מבלים ■ זאת משום שהיא מנכ"לית פייסבוק ישראל, אחת הנשים החשובות בכלכלה ■ על השיימינג והקללות, על ההסתה ועל השסעים שמתנקזים לרשת

עדי סופר–תאני / צילום: רוני שיצר
עדי סופר–תאני / צילום: רוני שיצר

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, אומרת בראיון לערוץ 2 כי החברה עושה מאמצים גדולים להתמודד עם תופעת השיימינג ועם ההסתה לטרור ואלימות, ושהיא מגלה "אפס סובלנות" לכך.

"לפייסבוק יש אפס סבלנות כלפי תוכן שהוא אלים, שמסית לאלימות, שקשור בטרור", היא אומרת. בתשובה לשאלה האם החברה מספיק טובה בזה, ענתה: "פייסבוק מאוד טובה בזה וצריכה להשתפר בכל דבר שהיא עושה - כולל בזה".

על תופעת השיימינג אמרה סופר-תאני: "כשמישהו מתאבד, זו טרגדיה נוראית. האיזון הזה בין חופש הביטוי מצד אחד ולייצר סביבה שבה אנשים מרגישים בטוחים לשתף מצד שני - זו משימה מורכבת. החברה בנתה מערך מטורף שבנוי על צוות מאוד גדול ומקצועי של אנשים שמדבר את כל השפות ועובדים כל הזמן כדי לענות על כל דוח, על כל תלונה או טענה של המשתמשים".

סופר-תאני התייחסה גם לעו"ד גיא אופיר, שניהל קמפיין נגדה לחשיפת הפרטים האישיים שלה, כיוון שקשה מאוד להשיג את נציגי פייסבוק ישראל. כזכור, סופר-תאני הצליחה להוציא צו מניעה נגד פרסום פרטיה האישיים.

"זה לא נעים שמישהו מנסה לפגוע בך באופן אישי", היא אומרת.

- אבל למה אי-אפשר לפנות אליכם?

"אני מניחה שאם החברה הייתה חושבת שזו הדרך לפתור סוגיה מורכבת - היא הייתה עושה את זה".

באשר למיסוי הנמוך שמשלמת פייסבוק בישראל, כיוון שהחברה רשומה באילרנד, אמרה סופר-תאני: "פייסבוק משלמת מס בכל מדינה שבה היא פועלת, לפי החוק של אותה מדינה".

- אבל זה לא משהו מעוות, אפילו אם זה לפי החוק?

"אני לא רוצה לדבר על עיוות".