אדלר-חומסקי מגדיל החזקותיו בפרסום בריקמן ל-51%

פרסום בריקמן עבר למשרדי אדלר-חומסקי במגדלי אלקטרה, אך צפוי לשמור על פעילות עצמאית ונפרדת ■ טל בריקמן: " אנחנו משרד רווחי, והמהלך נובע מהבנה שחשוב להתחבר לגוף גדול"

גדעון בריקמן / צילום: איל יצהר
גדעון בריקמן / צילום: איל יצהר

שיתוף-הפעולה בין משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ופרסום בריקמן עולה שלב: ל"גלובס" נודע כי קבוצת אדלר-חומסקי מגדילה את החזקותיה בבריקמן ותעבור לשליטה עם כ-51% מכלל המניות.

כחלק מהמהלך ובמטרה לייעל את פעילות המשרדים, עבר פרסום בריקמן למשרדי אדלר-חומסקי במגדלי אלקטרה, אך הוא צפוי לשמור על פעילות עצמאית ונפרדת מזאת של אדלר.

שיתוף-הפעולה בין המשרדים החל ב-2011, עת רכשה קבוצת אדלר-חומסקי מניות בבריקמן בעסקה מדורגת. בשלב הראשון סוכם על רכישה של כ-25%, כאשר מתוכם 10% מהמניות ניתנו לקבוצה מיד, ו-15% נוספים הופקדו בידי נאמן. כבר אז נקבע מתווה שיאפשר בהמשך את הגדלת החזקות אדלר-חומסקי לכ-49%.

קבוצת אדלר-חומסקי היא בין חברות הפרסום הבודדות בישראל שרוכשת בשנים האחרונות מניות במשרדי פרסום אחרים ואף לוקחת חלק פעיל בניהולם. דוגמאות לכך אפשר למצוא בעסקאות קודמות עם משרדי הפרסום LEAD ובורודה-קפלן.

השוני בין משרדי הפרסום האחרים שבהם נרכשו מניות לבין בריקמן הוא הוותק והניסיון. בעוד שהמשרדים האחרים הוקמו או נרכשו בהם מניות בשלבים מוקדמים יחסית - הרי שבבריקמן מדובר במשרד שאחד השותפים בו, גדעון בריקמן, נמנה עם ותיקי ענף הפרסום. בשנות ה-80 שימש בריקמן כמנכ"ל ואחד הבעלים של פרסום טל ארויו, שהיה אז הגדול בארץ. כבר אז הוא עבד בשיתוף-פעולה עם ראובן אדלר.

עם השנים הפך בריקמן האב לדמות מוכרת, הודות לתפקידים ציבוריים שמילא, ביניהם יו"ר מחלקת הכדורגל של מכבי תל-אביב וממלא-מקום יו"ר ההתאחדות לכדורגל ויו"ר מועצת ההימורים.

בשנים אחרונות מנוהל המשרד על-ידי הבן, טל בריקמן. מבחינת היקפים לא מדובר במשרד גדול, אך הוא נהנה מלקוחות בולטים, בהם שופרסל וצומת ספרים, ההולכים עמו שנים ארוכות.

טל בריקמן הדגיש כי העסקה נובעת ממקום של כוח, ולא כפי שנרמז על-ידי גורמים בענף ממקום של חולשה או חוסר יציבות פיננסית. "מצבנו מצוין, אנחנו משרד רווחי, ואת מהלך הגדלת המניות אנחנו מנהלים מול אדלר-חומסקי כבר כמעט שנתיים. זה בא ממקום של ראייה עתידית והבנה שחשוב להתחבר לגוף גדול תוך שמירה על עצמאות", אמר.