למרות ההתנגדויות: מועצת הכבלים אישרה שינוי רישיון ערוץ 20

75% לפחות מתכני הערוץ יהיו תכני מורשת, ו-25% יוכלו להיות תכנים "כלליים" אחרים

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה היום (ה') את תיקון הרישיון של ערוץ 20, ומעתה 75% לפחות מתכני הערוץ יהיו תכני מורשת, ו-25% יוכלו להיות תכנים "כלליים" אחרים. ההחלטה הגיעה בתוך הליך שימוע שקיימה המועצה במסגרתו הוגשו התנגדויות מגורמים רבים בשוק התקשורת הישראלי ובהם קשת, ערוץ 10, ערוץ 24, RGE וחדשות 2. ההחלטה אינה כוללת התייחסות לשידורי חדשות, ולעת עתה אין לערוץ אישור לשדר חדשות.

על-פי ההחלטה, 75% מתכני הערוץ בין השעות 06:00-24:00, יהיו תכני מורשת ועד 25% מתכני הערוץ יהיו בנושאים שאינם מורשת. בשעות צפיית השיא (18:00-23:00), הערוץ יוכל לשדר תכנית בת שעה אחת שאינה בנושא מורשת, ותכנית מעורבת באורך של שעה לכל היותר בה לפחות 60% מהתוכן הוא בנושאי מורשת.

מהמועצה נמסר כי "ההחלטה היא צעד נוסף בהליך שיזמה המועצה לבחינת עתידם של הערוצים הייעודיים במסגרת בחינה מחודשת של מדיניותה המתגבשת ביחס למתכונת ערוצים אלה, אשר במסגרתו תוקן לפני מספר חודשים רישיון ערוץ 24. מטרת המועצה היא לאפשר הקלות לערוצים הייעודיים על-מנת שיוכלו להתקיים כלכלית ויוכלו להגשים הלכה למעשה את התכלית לשמה ניתן להם הרישיון".

מהמועצה נמסר כי היא נתנה דעתה "לטענות שעלו במסגרת התגובות לשימוע ביחס לחוסר האיזון בשידורי הערוץ לרבות בפעילות הערוץ שלא במסגרת שידוריו. כחלק מההחלטה, נקבע, כי המועצה תקפיד על עמידת הערוץ בהוראות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות".

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, אמרה עם סיום הדיון כי "ההחלטה היום מסיימת שימוע ארוך ומורכב שדרש עבודה מאומצת מעובדי המועצה ומחבריה, כחלק מהליך גיבוש מדיניותה של המועצה ביחס למתכונת הערוצים הייעודיים שביצעה המועצה בחודשים האחרונים. המחוקק יזם את מתכונת הערוצים הייעודיים במטרה להנכיח על המסך קולות, נושאים ושפות שמקומם במדיה נפקד. אני רואה במתן ביטוי לקולות אלה חשיבות ציבורית, חברתית ותרבותית ממעלה ראשונה. השיח הציבורי והתקשורתי בישראל סובל ממונוליתיות ולכן טעון הרחבה וגיוון. תפקידו של ערוץ ייעודי הוא להביא את הקולות הללו לצד ערוצי ברודקאסט, לא במקומם ולא על חשבונם. המועצה תאכוף את תנאי הרישיון החדשים של הערוץ ללא כחל וסרק".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה המתקנת עוול מתמשך באשר לתנאים בהם ניתן הרישיון לערוץ. נמשיך לספק טלוויזיה אחרת ואיכותית, המשלבת את אלה שקולם נעדר עד כה מהמסך הישראלי".