40 אלף משתתפים - ועיר אחת חסומה: מרוץ ת"א נערך היום

(עדכון) - אלפי רצים ורצות עשו את דרכם ברחבי העיר ב-6 מסלולים שונים ■ האצן הקנייתי שקבע בשנה שעברה שיא חדש סיים שוב במקום הראשון במרתון

ריצה / צילום: שאטרסטוק
ריצה / צילום: שאטרסטוק

יותר מ-40 אלף בני אדם משתתפים היום (ו') במרוץ "סמסונג" תל-אביב, שנערך זו השנה השמינית. הרצים והרצות הוזנקו החל מהשעה 6:50, וירוצו באחד מ-6 מסלולים לאורך חוף הים של העיר: מרתון, שאורכו 42.195 קילומטרים, חצי מרתון, שאורכו 21 קילומטרים, מרוץ 10 קילומטרים, מרוץ 5 קילומטרים, מרוץ אופני יד לנכים, ומיני מרתון לילדים, במקצה של קילומטר ובמקצה נוסף של 420 מטרים.

לראשונה, מארגני המרתון לא מחייבים את המשתתפים בהצגת אישורים רפואיים, בעקבות פסיקת בית המשפט בחודש דצמבר האחרון, שקיבל את עמדת עיריית תל-אביב-יפו. במקום זאת, הרצים נדרשים לחתום על הצהרת בריאות הכוללת שאלון רפואי. איגוד רופאי המשפחה התנגדו אף הם לדרישה להצגת אישור רפואי, בשל העומס הכבד על מערכת הבריאות.

כמו כן, במרתון השתתפו השנה כ-1,500 אצנים מובילים מרחבי העולם שנרשמו למסלול המרתון המלא וניסו לשבור את שיא מרתון תל-אביב העומד על שעתיים, 10 דקות ו-30 שניות. האצן הקנייתי שקבע אותו בשנה שעברה, וויליאם קיפרונו יגון, ניצח בפעם השנייה ברציפות כשסיים את המסלול לאחר שעתיים, 10 דקות ו-51 שניות. ואולם, הוא לא יזכה בפרס של 40 אלף שקל שהובטח למי שיגיע לתוצאה של פחות משעתיים, 7 דקות ו-59 שניות.

"זו השנה השמינית שבה אנו חוגגים את מרתון תל-אביב, וכמו בכל שנה מדובר בחגיגה גדולה לספורטאים, לתושבי העיר ולמבקריה", מסר ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי. "השנה בית המשפט קיבל את עמדת העירייה לגבי האחריות האישית של המשתתפים במרוצים המוניים, ביטל את הצורך באישור רפואי וקבע כי ניתן להסתפק בהצהרת בריאות, כפי שנהוג בכל העולם. אני מאמין שההחלטה הזאת תסיר מכשול ממשי מקיומם של מפעלי ספורט עממיים. אני מאחל לכל אחד מהמשתתפים הצלחה והנאה והכי חשוב שכל אחד ייקח אחריות, ישמור על עצמו ויגיע לניצחון האישי שלו".

משעה 4:00 נחסמו רחובות רבים בתל-אביב וביפו

מנקודת הזינוק בשדרות רוקח, מול גני התערוכה, ימשיכו האצנים במסלולים שונים דרך נמל תל-אביב ורצועת החוף, טיילת רידינג ופארק הירקון, רחוב דיזנגוף, רחוב אבן גבירול וכיכר רבין, שדרות רוטשילד, מרכז עזריאלי ומתחם שרונה, יפו העתיקה ונמל יפו. המרתון ייחתם בהפנינג ענק בחניון גני יהושע.

החל משעה 4:00 ועד לשעה 13:30 אסורה החניה ותנועת כלי הרכב לשני הכיוונים ברחובות הבאים, וברחובות החוצים אותם: שדרות רוקח, רחוב התערוכה, רחוב לוי אשכול, רחוב לוי אשכול, רחוב ש"י עגנון, רחוב יוניצמן, נמל תל-אביב, כביש 2040 וצומת גלילות; רחוב הירקון, טיילת הרברט סמואל, רחוב קויפמן ורחוב גולדמן; רחוב דיזנגוף, רחוב אלנבי, שדרות רוטשילד, רחוב תרס"ט, שדרות בן גוריון, דרך מנחם בגין, רחוב קפלן רחוב החשמונאים, רחוב אבן גבירול ורחוב מרמורק; שדרות ירושלים , רחוב הרצל, רחוב אליפלט ורחוב העלייה שנייה.

כמו כן, דרך נמיר תהיה חסומה לתנועת כלי רכב בין צומת גלילות לרחוב פנקס משני הכיוונים משעה 5:00 עד 10:00. המארגנים המליצו למשתתפים ולקהל לחנות במתחם קניון אילון, רמת החייל, חניוני אצטדיון האתלטיקה, חניון רפידים, חניוני אוניברסיטת תל-אביב וחניון רכבת "סבידור" מרכז.