גרין לנטרן הזרימה 20 מיליון שקל לסופר קופיקס

קופיקס השלימה מכירה של 50% מרשת סופר קופיקס, בה מרוכזת פעילות מגזר המרכולים שלה ■ קבוצת גרין לנטרן כוללת את ריצ'י הנטר, יוסף עליאש ודניאל בן-רעי

סופר קופיקס / צילום: יהונתן בן חיים
סופר קופיקס / צילום: יהונתן בן חיים

חברת קופיקס גרופ  הבורסאית דיווחה היום (א') על השלמת מכירה של 50% מרשת סופר קופיקס, בה מרוכזת פעילות מגזר המרכולים שלה, לקבוצה בראשות השותפות המוגבלת גרין לנטרן, תמורת כ-50 מיליון שקל.

הקבוצה הזרימה לסופר קופיקס 20 מיליון שקל ותעניק הלוואת בעלים נוספת של עד 30 מיליון שקל. בנוסף, אם החברה תגיע ליעדים שנקבעו בהסכם, ישלמו המשקיעים 20 מיליון שקל נוספים ללא הקצאת מניות נוספת.

קבוצת גרין לנטרן כוללת את ריצ'י הנטר, יוסף עליאש ודניאל בן-רעי.

כ-15 מיליון שקל מהלוואת הבעלים יועמדו לטובת סופר קופיקס בתוך 30 יום (כ-2.5 מיליון שקל הועמדו במועד סגירת העסקה), והמחצית השנייה תועמד בהתאם לצורך בתזרים מזומנים של הרשת, ובלבד שבמועד זה ה-EBITDA לסניף של סופר קופיקס לא תפחת מ-35 אלף שקל לחודש.

עסקה שנייה לגרין

סופר קופיקס היא חברה-בת של קבוצת קופיקס, רשת הקפה ב-5 שקלים שייסד אבי כץ עם שותפים, אשר נסחרת בבורסה בשווי של כ-150 מיליון שקל. ביוני 2015 הושק הסניף הראשון של סופר קופיקס ברחוב הרצל בתל-אביב, ומאז נפתחו עוד 9 סניפים, וישנם 11 סניפים נוספים הנמצאים בתהליך הקמה. הרעיון הוא מרכולים שכונתיים בתוך הערים שבהם נמכרים כלל המוצרים במחיר אחיד של 5 שקלים.

כניסת השותפים לסופר קופיקס אמורה לשמש את החברה להתפתחות מואצת, במסגרתה תגיע הרשת לפריסה של 120 סניפים, ובהמשך אף לפתיחה של סניפים בחו"ל, בעיקר באירופה.

הנטר, ממובילי קבוצת גרין לנטרן, שימש בעבר כמנכ"ל רשת שופרסל, נטויז'ן ומקאן-אריקסון. עליאש החזיק בעבר ברשת לבתי-ספר פרטיים בשבדיה, שנמכרה לפני 5 שנים לקרן הון סיכון אירופית, והיום הוא משמש כיועץ לשתי קרנות אירופיות. בן-רעי, טייס בעברו, עבד בחברת הייעוץ מקינזי.

עסקת סופר קופיקס היא העסקה השנייה שעושה גרין לנטרן. לפני כשנה וחצי היא רכשה, יחד עם משקיעים נוספים, 45% מרשת מכוני הכושר הולמס פלייס וקיבלה מניית זהב לניהול הרשת.