זו מצלמת המהירות החדשה בלב ת"א

בתגובה לדוח המבקר, המשטרה מבשרת בגאווה על הכפלה "בתפוקות" מערכת מצלמות המהירות החדשה ל-12 אלף דוחות בחודש ■ 40% מהדוחות הן דוחות קנס על חריגות קלות מהמהירות

מצלמת מהירות בתל אביב / צילום: יח``צ
מצלמת מהירות בתל אביב / צילום: יח``צ

הדיו טרם יבש על הדוח החמור של מבקר המדינה על ליקויי מערכת א-3, מערכת מצלמות המהירות החדשה, וכבר ממשיכה המדינה להרחיב את פרישת המערכת. בימים האחרונים הוצבה בלב תל-אביב המצלמה "הפנימית" ביותר שהוצבה עד היום בגוש דן, והיא ניצבת בגאווה על המדשאה של דרך נמיר בכיוון דרום, ליד הצומת עם רחוב איינשטיין.

יצוין כי בתגובה הרשמית, שפרסמה לאחרונה המשטרה בעקבות דוח מבקר המדינה, נטען כי המצלמות הביאו ל"הרתעה ומגמה של שינוי בתרבות הנהיגה". על-פי נתוני המשטרה, כיום "40% מדוחות א-3 ניתנים בסף אכיפה נמוך, קרי קנס של 250 שקל". הכוונה היא לחריגות שוליות מהמהירות המותרת.

בנוסף מציינת המשטרה כי בצמתים בהם מוצבות המצלמות מאובחנת "ירידה של 40% במספר העבירות מ-480 ל-300 שנה בממוצע לכל מצלמה" (קיימות כ-60 מצלמות בצמתים).

כמו כן מציינת המשטרה בגאווה כי נרשמת עלייה ב"תפוקות", כלומר עלייה במספר דוחות הקנס, מ-6,000 לחודש "בלבד" ל-12 אלף לחודש. בחישוב מתמטי פשוט, על בסיס נתוני המשטרה, כ-48 אלף דוחות א-3 בשנה הן על חריגות קלות ובהיסח דעת מהמהירות, ואלה בלבד מכניסים למדינה כ-12 מיליון שקל.