אקזיט ישראלי: RNTS רוכשת את אינראקטיב בכ-72 מ' ד'

חברת Inneractive הוקמה ע"י זיו אלול ועופר יהודאי כפתרון פרסום לאפליקציות מובייל ■ בהמשך החברה התרחבה כדי להציע בורסה עצמאית למסחר בשטחי פרסום

האקזיט של Inneractive. המייסדים יקבלו עשרות אלפי דולרים / צילום: תמר מצפי
האקזיט של Inneractive. המייסדים יקבלו עשרות אלפי דולרים / צילום: תמר מצפי

האקזיט היומי - כי ככה זה באחרונה, כמעט מדי 24 שעות נמכרת חברה ישראלית - הוא של חברת Inneractive שנמכרת לחברה הגרמנית RNTS Media תמורת 46 מיליון דולר במזומן. תמורה זו תוכל לגדול ל-72 מיליון דולר כל עוד הנרכשת תעמוד ביעדי הכנסות ב-3 השנים הבאות. לכן נכון לרגע זה, התמורה הרלוונטית היא 46 מיליון דולר.

Inneractive, שהוקמה במהלך 2007 על-ידי זיו אלול ועופר יהודאי, פיתחה טכנולוגיות לפרסום מודעות וידאו במובייל ומנהלת בורסת פרסום בזמן אמת המבוססת על טכנולוגית RTB (ר"ת של Real Time Bidding, כלומר פרסום בזמן אמת). החברה גייסה מאז הקמתה 11.5 מיליון דולר משורה די ארוכה של משקיעים פרטיים (פרטים בהמשך), וזה אומר שההחזר "על הכסף" במכירתה הוא 4 - נחמד אך לא מרשים במיוחד.

הרוכשת, RNTS, פועלת באותו שוק, ויש לה חברה-בת שנקראת Fyber. לפי הודעת אינראקטיב, הטכנולוגיות שלה ושל פייבר משלימות האחת את השנייה.

מנכ"ל RNTS, אנדראס בודצ'ק, ציין כי "זהו ציון דרך מאוד משמעותי עבורנו, בדרך להפיכתנו לאחד הגורמים הבולטים בתחום טכנולוגיות הפרסום במובייל בכלל ובסביבת אפליקציות בפרט. בהמשך לרכישות שכבר ביצענו - Falk Realtime ו-Heyzap, רכישת אינראקטיב תאפשר לנו לייצר הכנסות בצורה הרבה יותר יעילה, לבנות פתרונות מוניטיזציה מורכבים ורחבים יותר טכנולוגית ולהגדיל משמעותית את הגישה שלנו למשתמשי קצה".

זיו אלול, מנכ"ל אינראקטיב שיצטרף לדירקטוריון RNTS, ציין כי "זהו הישג גדול עבורנו, ואני מאוד גאה ומודה לצוות העובדים המסור ולמשקיעים שלנו".

והמשקיעים באינראקטיב אכן רבים ומגוונים. המרוויחה הגדולה מהאקזיט היא קרן אוורגרין (ראו טבלה) לה יש 37.1% מההון (17.1 מיליון דולר). לאנג'ל אודי הילמן יש 9.7% מההון, ולכן הוא יקבל 4.5 מיליון דולר. לפרסומאי מודי כידון (דרך זרוע ההשקעות שלו בהיי-טק) יש 4.9%, ולכן הוא יקבל 2.2 מיליון דולר. משקיע פרטי אחר, מוכר לא פחות, הוא עידן עופר, שהשקיע בחברה בשנותיה הראשונות והגיע להחזקה של 3.2%, ולכן יקבל 1.5 מיליון דולר.