דיון ראשון בתיק המשמעתי של בנצי ליברמן; נאשם בניגוד עניינים

בכתב התביעה נטען כי נחום לנגנטל, חבר הכנסת לשעבר ואיש עסקים בהווה, פנה לבנצי ליברמן, שהיה בעבר שותפו בעסקי נדל"ן, כדי לקדם את ענייניו וענייני מקורביו האישיים והעסקיים

בנצי ליברמן / צילום: איל יצהר
בנצי ליברמן / צילום: איל יצהר

בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה דן היום (א') בתיק המשמעתי של ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, שמואשם בדין משמעתי כי פעל בניגוד עניינים כשפעל מול חברו, חבר הכנסת לשעבר, נחום לנגנטל.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד תמר רוסמן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות ועו"ד יעל אמזלג-יניב מנציבות שירות המדינה, נטען כי לנגנטל, חבר הכנסת לשעבר ואיש עסקים בהווה, פנה לבנצי ליברמן, שהיה בעבר שותפו בעסקי נדל"ן, כדי לקדם את ענייניו וענייני מקורביו האישיים והעסקיים.

לפי התביעה, על אף שליברמן היה מצוי במצב של ניגוד עניינים, הוא נענה לבקשת חברו והתערב בסוגיה שלא הייתה אמורה להגיע לשולחנו. מדובר בפרויקט ספציפי ממנו התחייב ליברמן להרחיק את עצמו לחלוטין, במסגרת הסדר ניגוד העניינים שנחתם עמו בעת שנכנס לתפקיד. הסיבה בגינה התחייב להתרחק מאותו פרויקט היא שהוא היה מעורב באותו פרויקט ממש כאיש עסקים פרטי בעבר. לנגנטל חברו היה אמור להרוויח מתוצאות ההחלטה.

בגין חשדות אלה נוהלה חקירה פלילית, שבסופה שקל היועמ"ש להעמיד את ליברמן לדין פלילי בגין מעשיו. אולם לאחר שבחקירת המשטרה התברר כי לאחר מעורבותו הפסולה של ליברמן בנושא - ובעקבות פנייה שנערכה אליו בנושא זה על-ידי עורכי הדין של החברה המעורבת בפרויקט - דיווח ליברמן בדיעבד על מעורבות זו ליועץ המשפטי של הרשות, הוחלט להסתפק במיצוי הדין עמו במישור המשמעתי. לפיכך הוחלט כי התיק הפלילי ייסגר נוכח מיצוי האינטרס הציבורי בהליך המשמעתי.

בנצי ליברמן מיוצג בידי עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' טוען כי במעשיו לא נפל רבב גם במישור המשמעתי.