המשטרה תחקור את האמן שתחב את דגל ישראל לאחוריו

פחות מיממה לאחר המופע המתריס בוועידת "הארץ" לתרבות, התקבלו תלונות רבות במשטרה נגד האמן אריאל בורונז שתחב את דגל ישראל לאחוריו ■ המשטרה הודיעה כי תחקור את האירוע ■ בורונז טען להגנתו: "הרגשתי מאוים מהקהל"

ניידת משטרה / צלם: תמר מצפי
ניידת משטרה / צלם: תמר מצפי

משטרת ישראל הודיעה היום (ב') כי נפתחה חקירה בעקבות האירוע החריג שהתרחש אתמול בוועידת "הארץ" לתרבות, במהלכו "נעשה שימוש בלתי ראוי באחד מסמלי המדינה". החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהוגשו נגד האמן אריאל בורונז, שתחב את דגל ישראל לישבנו במהלך האירוע ועורר סערה.

בראיון לאולפן וואלה! NEWS אמר בורונז: "חד-משמעית אני לא מתנצל. עיתון 'הארץ' הזמין אותי להציג 10 דקות מהמופע שלי 'Love The Juice', כשידוע מה אופי המופע ומה התכנים שהמופע מתעסק בהם". לדבריו, "המופע מספר את סיפורו של שמאלן הומוסקסואל שחוזר להפגנה של השמאל נגד הכיבוש".

במסגרת המופע הפרובוקטיבי, בורונז אף סחט תפוזים בעזרת ישבנו במחאה על הסחיטה של המדינה, לטענתו. חלק מהצופים באולם החלו להשמיע קריאות בוז, ובתגובה השליך עליהם ברונז כמה תפוזים. בהמשך נטשו צופים רבים את האולם, ובורונז התבקש לרדת מהבמה על-ידי המארגנים. הוא סירב להישמע ואף תחב את דגל ישראל לישבנו - צעד שהוביל להורדתו בכוח מהבמה.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה על התקרית ואמרה: "לתחוב את דגל ישראל לישבן זו לא אמנות, זה ביזוי הדגל שבשמו ולמענו נהרגים חיילים ואזרחים במדינת ישראל. לא רק שזה לא מצחיק, זה מחניק בגרון. כשאמרתי בוועידה שאשמור על התרבות במדינה הזו ולא אאפשר הרס וחורבן במסווה של חופש ביטוי, נעניתי בקריאות בוז. אז הנה, אותם אנשים שצעקו בוז למדינה ישבו וצפו במופע הדוחה הזה. זאת תרבות? אלה אנשי תרבות? את זה רוצים שאני אממן? ממש לא". 

מעט לפני שהציע בורונז את המופע שלו, הפכה הוועידה לשדה קרב בין הנוכחים לבין השרה רגב, שהוזמנה לנאום באירוע. דבריה של רגב נקטעו שוב ושוב בקריאות ביניים על-ידי הנוכחים באירוע. במהלך נאומה הכריזה השרה רגב כי תפעל לביטול חוק הספרים