חשד: בעלי רשת "מאפה הדקל" בר"ג העלים הכנסות ב-30 מ' ש'

סמי מועלם, הבעלים של מספר בתי מאפה בר"ג, חשוד גם כי לא דיווח על העסקת עובדים בבתי העסק שלו ולא ניכה מס ממשכורותיהם כנדרש בחוק

מאפיית הדקל / צילום: תמר מצפי
מאפיית הדקל / צילום: תמר מצפי

בית משפט השלום בראשון-לציון שחרר בערבות את סמי מועלם (60), הבעלים של מספר בתי מאפה ברמת-גן, החשוד כי העלים הכנסות של לפחות 3 מיליון שקל, וכי לא דיווח על העסקת עובדים בעסקיו. מועלם נחקר על-ידי יחידת יהלום ברשות המסים בעקבות מידע שהגיע ממשרד פקיד שומה גוש דן.

כמפורט בבקשת המעצר, מועלם הוא בעלים של 3 סניפים לממכר מאפים ברמת-גן. במהלך השנים נערכו בעסקיו מספר ביקורות, בהן נמצאו ליקויים שונים, ואף לעיתים ננקטה אלימות מילולית כנגד המבקרים. למרות הביקורות לא פעל החשוד להסדיר את פעילותו מול רשות המסים כמתחייב בחוק. אתמול (ב') הפכה החקירה נגד מועלם לגלויה, בוצעו חיפושים בביתו ובבתי העסק שלו, ונחקרו בני משפחה ועובדים שלו.

לטענת רשות המסים, החוקרים תפסו מסמכים המלמדים על קניות של מוצרים וחומרי גלם בהיקף של מיליוני שקלים, מה שמלמד על היקף עסקיו של מועלם. בנוסף, נטען, החוקרים גילו כי מועלם לא דיווח על העסקתם של עובדים בבתי העסק שלו ולא ניכה מס ממשכורותיהם כנדרש בחוק, וכי הציב בעסקיו קופות רושמות רק על-מנת לייצר מראית-עין של רישום הכנסות כדין. בנוסף, בחשבונות הבנק הרשומים על שם אשתו של החשוד נמצאו הפקדות של מיליוני שקלים, סכומם אשר מקורם לכאורה בהכנסות בלתי מדווחות מעסקיו.

השופטת יעל בלכר אישרה את הסכמת הצדדים לשחרורו של מועלם בערבות תמורת התחייבויות וערבויות בסך של 400 אלף שקל והפקדת דרכונו במשרדי רשות המסים, והחקירה נגדו תימשך. (בש"ע 16672-03-16).