משרד התקשורת שכר יועץ לבחינת מיזוג גולן-סלקום

משרד התקשורת שכר את שירותיו של פרופ' אייל וינטר לצורך הכנת חוות דעת בנושא מיזוג גולן-סלקום ■ וינקלר הוא פרופ' לכלכלה ומעניק מעת לעת שירותי ייעוץ לממשלה

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

משרד התקשורת שכר את שירותיו של פרופ' אייל וינטר לצורך הכנת חוות דעת בנושא מיזוג גולן-סלקום. וינטר הוא פרופסור לכלכלה ומוזכר מעת לעת כמי שנותן שירותי ייעוץ גם עבור משרד ראש הממשלה. המינוי של וינטר כיועץ בא לסייע למשרד התקשורת ולראש הממשלה בנימין נתניהו המשמש כשר תקשורת, לגבש עמדה בעניין המיזוג.

בשלב הזה של בדיקת בקשת המיזוג נמנע משרד התקשורת מלהתייחס לסוגיה, ואולם בעבר רמז מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שהוא לא היה דוחה את המיזוג על הסף לאור מצב הענף. ראש הממשלה דווקא התבטא והביע הסתייגות מהמיזוג וחשש מפני השלכותיו אך לא הביע התנגדות גורפת, ויש המעריכים כי עשה זאת בשל התנגדות משרד האוצר למיזוג ובשל דרישתו של שר האוצר משה כחלון להתנגד למיזוג.

נזכיר שמשרד התקשורת הוא בעל הסמכות לאישור המיזוג ביחד עם רשות ההגבלים העסקיים. לא תמיד שני הגופים ראו עין בעין נושאים הקשורים בתחום התקשורת ובעיקר זכורה התנגדות רשות ההגבלים למיזוג בין בזק ל-yes, כאשר מנגד משרד התקשורת תמך בכך. בדרך כלל מה שקורה הוא שרשות ההגבלים מכתיבה את הטון ומשרד התקשורת מתיישר לפי עמדת הרשות. יהיה מעניין לראות מה ימליץ פרופ' וינטר בנושא, והאם המדינה תקבל החלטה משותפת, או שיתגלעו חילוקי דעות בין הגופים.

המיזוג נמצא בבדיקה במשרד התקשורת וברשות ההגבלים ובימים אלו הוגשו חוות דעת מקצועיות על ידי גולן טלקום וסלקום התומכות במיזוג.


משרד התקשורת אישר שפרופסור אייל וינטר נשכר על ידם לצורך בחינת המיזוג.