מכירת הנדל"ן: כמיליארד שקל יושקעו בפרישת עובדי רשות השידור

אתמול זכתה קבוצת "מינהל המגורים של ישראל" במכרז לרכישת מתחם רשות השידור הסמוך למתחם שרונה בת"א תמורת כמיליארד שקל ■ עפ"י גורמים, כל הסכום שיועבר לרשות מקרקעי ישראל יושקע בפרישת קרוב ל-1,200 העובדים

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

משרד האוצר יעביר עוד כמיליארד שקל לטובת פרישת מאות עובדי רשות השידור. עד כה הושקעו בפיצויי הפרישה של כ-500 עובדים כ-250-300 מיליון שקל.

אתמול (ב') זכתה קבוצת הרכישה "מינהל המגורים של ישראל", בהובלתו של מוטי פלד, במכרז לרכישת מתחם רשות השידור הסמוך למתחם שרונה בתל-אביב תמורת כמיליארד שקל. על-פי גורמים, כל הסכום שיועבר לרשות מקרקעי ישראל יושקע בפרישת קרוב ל-1,200 העובדים. זאת לאחר שסוכם כי גם העובדים שייקלטו בתאגיד החדש, יזכו לפיצוי מלא כפורשי רשות השידור.

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק השידור הציבורי הישראלי, כך שרשות השידור תיסגר, ותאגיד השידור הציבורי החדש יתחיל לפעול ב-30 בספטמבר 2016, ולא בסוף החודש, כמתוכנן בחוק.

במהלך הדיון, אותו הוביל יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל בתקיפות, אושר הסעיף השנוי במחלוקת, לפיו התאגיד החדש יוכל לרכוש שידורים בענייני היום במיקור חוץ לתקופה מוגבלת של שנתיים, ואילו החדשות בתאגיד יישארו בהפקה פנימית של השידור הציבורי. כמו כן, הוחלט כי ההתקשרויות לרכישת שידורים בענייני היום יהיו אך ורק באישור המועצה שאמורה לקום כבר בחודש אפריל.

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ביקש להוסיף לתיקון החוק גם את העובדה כי חוק הבעלויות הצולבות יחול על הגורמים שימכרו משדרי אקטואליה לתאגיד החדש. המשמעות היא כי בעלי עיתונים דומיננטיים - כמו "ישראל היום" או "ידיעות אחרונות" - לא יוכלו למכור תוכן לתאגיד השידור.

בתוך כך, הוטמעה בחוק הצעת אגודת העיתונאים שפורסמה אתמול בראשונה ב"גלובס", לפיה מנכ"ל התאגיד החדש אלדד קובלנץ יוכל להעסיק עד לספטמבר 2016 עד 600 עובדים, ולא 400 כפי שקובע החוק כיום. מספר עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד החדש עד יום התחילה יעמוד על 450 או 51% מעובדי התאגיד החדש, לפי הגבוה מביניהם.

למורת-רוחו של קובלנץ, מספר זה לא יכלול את עובדי הטלוויזיה החינוכית, והם ייחשבו כעובדים חדשים. הטלוויזיה החינוכית תמשיך להוות גוף נפרד מהתאגיד עד ל-2018, אז תיסגר, ותחתיה יקום ערוץ ילדים ונוער במסגרת התאגיד.

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) הזהיר כי אם האוצר לא יסייע בהשכרת מבנה לתאגיד בהר חוצבים שבירושלים עוד השבוע, ייאלץ התאגיד לצאת למודיעין. כבל גיבה את דבריו. עם האישור פנה כבל לנציגי האוצר ומשרד התקשורת ואמר: "אל תהיו אלה שבסוף יגרמו, חס וחלילה, לפירוק המהלך הגדול הזה. זו כבר לא קונספירציה על התערבות ראש הממשלה או התערבות כזו או אחרת - העברנו את התיקון הזה בקולות האופוזיציה, ואני לא אאפשר להעלות את ההצעה להצבעה במליאה עד שהעניינים הכספיים מול האוצר ייפתרו".