מכבי ת"א מגיעים למלון דן בוטיק, מנכ"ל עמינח נזכר בעברו כשחיין

וגם: דורון בירגר מתגייס להצלת חברת הביומד אינסוליין

וויצ'יץ' וינובר / צילום: מלון דן בוטיק
וויצ'יץ' וינובר / צילום: מלון דן בוטיק

דורון בירגר מתגייס להצלת אינסוליין

מנכ"ל אלרון לשעבר מונה ליו"ר חברת הביומד שמתקשה לשווק את המוצר שלה בעולם 

דורון בירגר, לשעבר מנכ"ל אלרון, מונה ליו"ר של חברת הביומד אינסוליין, שמפתחת מכשיר להאצה ושיפור ספיגה של אינסולין בדמם של חולי סוכרת.

בירגר הוא בעל תואר ראשון ושני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. חוץ מ-7 שנותיו בראש אלרון, הוא גם שימש כיו"ר בגיוון אימג'ינג ובחברת ביטחון המים CheckLight.

אינסוליין ידעה טלטלות לא פשוטות בשנים האחרונות, על רקע כישלונה לשווק בעולם את המוצר שלה. ב-3 השנים האחרונות צנחה המניה ביותר מ-99%, ושווי שוק החברה הצטמק לכ-3.5 מיליון שקל בלבד. כיום שוויה עומד על 4.5 מיליון שקל.

לפני כחודש הצליחה החברה לגייס כ-1.8 מיליון שקל בדיסקאונט של כ-50% ממחיר המניה בבורסה, והמניה צנחה באותו יום ב-51%.

דורון בירגר / צילום: תמר מצפי
 דורון בירגר / צילום: תמר מצפי

לא נותר שריד בביטוח אשראי

אחרי שמילגרום פרש מב.ס.ס.ח: שלומי שריד עוזב את כלל

בתחילת השנה עזב דודו מילגרום את ניהול חברת ביטוחי האשראי ב.ס.ס.ח, לאחר שנים רבות בתפקיד, והוחלף על-ידי חגית ציטיאט לוין. עתה נודע כי גם בחברת ביטוח האשראי הוותיקה השנייה צפויים חילופי אישים לאחר פרישתו של המנכ"ל גם כן: שלומי שריד.

שריד, שכיהן כמנכ"ל כלל ביטוח אשראי מאז 2011, הודיע על כוונתו לעזוב, ובכלל ביטוח מציינים כי עדיין לא נמצא לו מחליף.

בשוק יש עוד חברת ביטוחי אשראי צעירה: קופאס, שמנוהלת על-ידי כרמינה מנדולה. פרט ל-3 החברות הללו - ב.ס.ס.ח שבבעלות הראל והיולר הרמס הבינלאומית; כלל ביטוח אשראי שבבעלות כלל ביטוח וקבוצת אטרדיוס הבינלאומית; וקופאס - שעוסקות בתחום ביטוחי האשראי וסיכוני סחר חוץ לטווח קצר; ישנה גם אשרא הממשלתית, שנותנת פתרונות ביטוח אשראי לטווח ארוך.

שלומי שריד / צילום: בן יוסטר
 שלומי שריד / צילום: בן יוסטר

הפוטנציאל של סינגפור

משלחת סטארט-אפים מסינגפור מחפשת משקיעים

ישראל היא כמובן סטארט-אפ ניישן, אבל הסטארט-אפים זקוקים לשווקים חדשים וגדולים. סינגפור, למשל. בשבוע שעבר הגיעה לישראל משלחת סטארט-אפים מסינגפור כאורחת של קרן ההון סיכון inovgate. הקרן מבקשת לסייע לסטארט-אפים ישראליים לחדור לשוק הסינגפורי ולממש את הפוטנציאל ההדדי.

הפעם, המטרה הייתה דווקא הפוכה. את המשלחת, בה השתתפו 13 חברות סטארט-אפ, סייע להביא ארצה הגוף הממשלתי בסינגפור spring, וחבריה (בהם גם טד טאן, בכיר בספרינג) השתתפו באירוע אותו ארגנה הקרן המארחת יחד עם חברת הייעוץ הישראלית פוראביליס (forabilis).

שם קיבלו הסטארט-אפיסטים הסינגפורים הזדמנות להציג את עצמם ואת מיזמיהם בפני משקיעים ישראליים, בהם: רן אחיטוב מקרן מגמה, האנג'ל איציק זק, המשקיע עמית בוהנסקי, דני אדר מקרן פרגריין ופנינה איתן מקרן inovgate.

המקפצה של סין

מדוע הסינים התעקשו להרחיק עד ישראל

אי-אפשר לדבר על שווקים טכנולוגיים, מבלי להתייחס לסין. אתמול (ג') נערך במרכז הירידים בתל-אביב כנס המובייל והאינטרנט GMIC ביוזמת ארגון-הגג של חברות האינטרנט והמובייל הסיניות - GWC.

לדברי רוני קרת, ישראלית המנהלת את הפעילות הבינלאומית ב-GWC ויזמית הכנס, הבקשה לקיים אותו כאן בישראל עלתה מהחברות הסיניות, שבין נציגיהן ניתן היה לפגוש את לי מינגיואן, סגן נשיא ענקית הטכנולוגיה הסינית BAIDU.

עוד נכחו שם: ג'ונתן מדבד, מנכ"ל קרן ההון סיכון במימון המונים Ourcrowd; דני ימין, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית; יוסי ויניטיצקי, מנהל תחום היי-טק בבנק הפועלים; קובי רוזנגרטן, מנכל JVP; ונבו עלווה, מנכ"ל ויזואליד הישראלית, שעליבאבא השקיעה בה 5 מיליון דולר.

רוזנגרטן וימין / צילום: פאביאן קולדורף
 רוזנגרטן וימין / צילום: פאביאן קולדורף

מנוחת הספורטאים - 1

רגע לפני ההפסד: בירושלים ערכו לשחקני מכבי קבלת-פנים חמה במיוחד

רגע לפני משחק הכדורסל, בו הפסידה השבוע מכבי תל-אביב לפועל ירושלים, הגיעו שחקני מכבי למלון דן בוטיק בירושלים, כדי לנוח, לצבור כוחות ולהירגע. אך קודם לבואם, מנכ"ל המלון, בן ינובר, נתקל בבעיה. קירות רובם של חדרי המלון צבועים אדום, מה שעלול להוות קבלת-פנים מורכבת משהו עבור הצהובים.

מהמלון נמסר כי בכדי להימנע מעוגמת-נפש, שובצו השחקנים אך ורק בחדרים "צהובים", ומקורות יודעי דבר טוענים כי גם היו קירות שנצבעו בצהוב. מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ', היה החריג היחיד, מאחר שביקש חדר הפונה לעיר העתיקה.

לאחר המנוחה, נהנו שחקני הקבוצה מארוחה קלה ויצאו למגרש. חמה ולבבית ככל שתהיה, קבלת-הפנים לא הספיקה, והפועל ירושלים ניצחה במשחק.

וויצ'יץ' וינובר / צילום: מלון דן בוטיק
 וויצ'יץ' וינובר / צילום: מלון דן בוטיק

מנוחת הספורטאים - 2

מתברר שהספורט החביב על מנכ"ל עמינח הוא לא שינה

כשמדברים על ספורט אולימפי, האסוציאציה הראשונה שעולה היא דווקא לא של מנוחה שלווה ושל מזרנים, אבל עובדה זו לא מנעה מחברת עמינח להשיק אתמול קו מוצרים בהשראת אולימפיאדת ריו 2016, וזאת כחלק משיתוף-הפעולה של עמינח עם הוועד האולימפי.

בכדי להפוך את העניין לרשמי, הוזמנו לאירוע ההשקה ספורטאים ישראליים האמורים לקחת חלק במשחקים האולימפיים בברזיל, שם סיפר רוני שוורץ, מנכ"ל עמינח, לשחיין לגל נבו, שגם הוא עצמו היה שחיין בנעוריו, והוא אף התאמן שנים רבות במכבי קריית אונו. שוורץ גם הסביר את שיתוף-הפעולה בכך שיש קשר אדוק בין שינה לאימונים.

באירוע ניתן היה לפגוש את הקופצת לגובה דניאל פרנקל, את לוחם הטאקוונדו רון אטיאס ואחרים.

פרנקל, אטיאס, נבו ושורץ / צילום: רפי דלויה
 פרנקל, אטיאס, נבו ושורץ / צילום: רפי דלויה