פוקס ממשיכה לגדול במכירות, אך הרווח הנקי ירד ב-28%

הרווח התפעולי של תחום האופנה ואופנת הבית ירד ב-38% ■ מנכ"ל פוקס, הראל ויזל: "בכל קניון חדש נהיה שחקן מוביל, ובמרכזים ישנים ומוזנחים נסגור"

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

אסטרטגיית ההתרחבות של פוקס  מוכיחה עצמה במכירות, אך פחות בתוצאות. מכירותיה עלו אשתקד ב-18% ל-1.32 מיליארד שקל. ואולם, פוקס אינה מדווחת על מכירות החברות הכלולות שבהן היא מחזיקה ב-50% (אמריקן איגל, ללין, סאקס, יאנגה ובילבונג), ויחד עמן מגיעות הכנסותיה ל-1.85 מיליארד שקל.

לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצה, פוקס תסיים את 2016 במכירות של מעל 2 מיליארד שקל, המציבות אותה כקבוצת האופנה הגדולה בישראל.

לדבריו, "עד עכשיו הוכחנו שאנחנו הגדולים ביותר, עם מגוון פעילויות ענק. הצלחנו תוך כמה שנים להשיג את המותגים הטובים בעולם, להתפרס בצורה אגרסיבית ולבנות תשתית חזקה".

פוקס מפעילה היום 505 חנויות ב-10 רשתות אופנה, הנעלה וטיפוח. הרווח הגולמי שלה הסתכם ב-750.2 מיליון שקל, שהיוו 56.7% מהמכירות. הרווח התפעולי ירד ב-18.8% ל-68 מיליון שקל. את השורה התחתונה חתמה ברווח נקי של 54.7 מיליון שקל - ירידה של 28%.

במגזר האופנה ואופנת הבית ירדו המכירות בחנויות זהות ב-2.3%. מגזר זה, ליבת הפעילות של הקבוצה, הוא בעל שיעור הרווחיות התפעולית הנמוכה ביותר - 5.7%, לאחר צניחה של 38% ברווח התפעולי.

ללין, המונה 103 חנויות, רשמה עלייה של 9% במכירות ל-144.6 מיליון שקל. הרווח הגולמי היה 93.7 מיליון שקל והיווה 64.8% מהמכירות. ללין נהנתה מרווח תפעולי של 13.3 מיליון שקל - ירידה של 15% - ושיעורו מהמכירות ירד מ-11.8% ל-9.2%.

במגזר אחרים מדווחת פוקס על פעילות הרשתות סאקס, בילבונג, יאנגה ונייקי. במגזר זה הסתכמו ההכנסות ב-243.3 מיליון שקל והניבו רווח תפעולי של 26.4 מיליון שקל (10.9% מהמכירות). המכירות בחנויות זהות צמחו ב-6%. המכירות של פוקס בחו"ל ממשיכות לרדת. הן רשמו צניחה של 40% והסתכמו ב-52 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי היה 11.5 מיליון שקל.

- הייתה לכם כוונה לסגור הרבה חנויות. מה קרה?

"אנחנו סוגרים כל הזמן ופותחים חנויות במרכזים חדשים. בכל קניון חדש נהיה שחקן מוביל ומשמעותי, ובמרכזים ישנים ומוזנחים יותר נסגור חנויות, כי אנחנו מעריכים שהקהל הישראלי חכם ומחפש חוויית קנייה".

- לצ'ארלס אנד קיט יש מכירות נמוכות. הוא עומד בציפיות?

"עדיין לא. להחדיר מותג חדש שאינו מוכר בישראל, זו דרך שלא נגמרת בחצי שנה או שנה. עד היום לא תמכנו במותג בפרסום, ונעשה זאת לקראת פסח הקרוב".

- ורשת דה צ'ילדרנ'ס פלייס?

"עדיין לא. אבל אין לי ספק שמהר מאוד זה ישתנה".

- הרחבתם משמעותית את רצפת המכירה של מנגו. זה הוכיח את עצמו?

"חד-משמעית. מנגו שחקן בשוק של פאסט פאשן שמשחקים בו שחקנים גדולים כמו זארה וקסטרו. זה שוק של 4 מיליארד שקל. זו רכישה מוצלחת, והוא יהיה שחקן משמעותי כפי שהוא בשוק העולמי".

עלויות השכר בפוקס
 עלויות השכר בפוקס