לאחר פרסום הדוחות: אקסלנס מוריד את מחיר היעד של רמי לוי

באקסלנס מגיבים לפרסום הדוחות של רמי לוי אתמול: "דוח בהתאם לצפי, חלש לעומת אשתקד; עקב צפי להמשך חולשה בטווח הקצר מורידים מחיר יעד ונותרים בתשואת שוק"

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

לאחר פרסום הדוחות אמש (ג') של רמי לוי  שיווק השקמה, באקסלנס מורידים את מחיר היעד של המניה מ-200 ל-165 שקל, אך ממשיכים לדבוק בהמלצת "תשואת שוק". מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', מוסרת כי "ברבעון הרביעי הרווח התפעולי ירד מכ-2.7% לכ-2.1%."

אלשיך מסבירה כי "השחיקה ברווחיות נובעת להערכתנו מירידת מחירים שבאה בעיקר על רקע המצב הביטחוני והפגיעה בתדמיתו של רמי לוי, וכן עלייה בהוצאות השכירות וכוח האדם, בעיקר בגין הסניפים שנרכשו ממגה ונכון למועד הדוח עדיין אף אחד מהם לא נפתח. הרווח הנקי ירד מכ-20 מיליון אשתקד לכ-16 מיליון, כתוצאה מירידה ברווח התפעולי וכן הכנסות חד פעמיות שהוכרו ברבעון המקביל אשתקד". באקסלנס סבורים כי במחצית הראשונה של 2016 הדוחות צפויים להמשיך לשקף חולשה, ולכן התחזיות לטווח הקצר ירדה. 

בהסתכלות קדימה באקסלנס צופים שיפור: "בטווח הארוך יותר, מעבר ל-2016, אנו מעריכים כי הצמיחה המואצת של רמי לוי וההגעה לבשלות תביא לעלייה נאה במכירות וכן לשיפור ברווחיות עקב שיפור בתנאי הסחר עם הספקים בשל צמיחת הרשת וכן קיטון בנטל ההוצאות הנובע ממהלכי ההתרחבות. מגמת השיפור עשויה להתחיל לקבל ביטוי בהדרגה כבר במהלך המחצית השנייה של 2016, עם התקדמות פתיחת הסניפים שנרכשו ממגה ".

להערכת אקסלנס, כל התפתחות  עם רשת מגה עשויה להיטיב עם המניה. הסבירות כי הצעתו של רמי לוי לרכוש את כלל הרשת במחיר נמוך מ-200 מיליון שקל תתקבל היא נמוכה למדי, בין היתר מטעמים רגולטוריים. במידה וההצעה תאושר, הרי שמדובר ברכישה במחיר אטרקטיבי, המשקפת הזדמנות גדולה לרשת. התסריט הסביר יותר, לדעת אלשיך, אשר גם עשוי להטיב עם המניה, הוא רכישה של כ-30-40 סניפים עבורם יוקם מטה ניהולי נפרד, מה שיפחית את הסיכון התפעולי-ניהולי הגלום בהתרחבות מואצת.