ברקליס: מניית סולאראדג' הישראלית עשויה לזנק בכ-41%

האנליסט ג'ון ווינדהם מברקליס התחיל לסקר את מניית סולאראדג' בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 35 דולר ■ "הפתרונות שמציעה סולאראדג' ממוצבים היטב להמשך הגדלת נתחי השוק של החברה בסגמנט הביתי והמסחרי של השוק הסולארי"

בניין סולאראדג' / צילום: איל יצהר
בניין סולאראדג' / צילום: איל יצהר

בבנק ברקליס מאמינים במניית סולאראדג', ומתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד שמשקף פרמיה של כ-41% על מחיר המניה בנאסד"ק. סולאראדג', שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיא סלע, מפתחת ומייצרת מערכות לייעול הפקת חשמל מאנרגיה סולארית. האנליסט ג'ון ווינדהם מברקליס נוקב במחיר יעד של 35 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי, 24.7 דולר.

סולאראדג'  נסחרת כיום בשווי 995 מיליון דולר, ורושמת תשואה חיובית של 37.4% מאז ההנפקה הראשונית לפני כשנה, שבוצעה במחיר של 18 דולר למניה. עם זאת, המניה כבר נסחרה במחיר גבוה יותר, והגיעה לשיא של כ-42 דולר ביוני 2015 (בשפל, בנובמבר 2015, המניה נסחרה בכ-15.5 דולר בלבד).

"הפתרונות שמציעה סולאראדג' ממוצבים היטב להמשך הגדלת נתחי השוק של החברה בסגמנט הביתי והמסחרי של השוק הסולארי", כותב האנליסט ווינדהם. להערכתו, החברה תציג צמיחה שנתית ממוצעת של 56% ברווח הנקי למניה ב-2016-2018. "סיכון מרכזי שקיים הוא החולשה הפוטנציאלית בהטמעות סולאריות בשוק הביתי בארה"ב במחצית הראשונה של 2016", כותב האנליסט. "עם זאת, בטווח הארוך הצמיחה בשוק הסולארי, והצפי לביקוש הנובע מהחלפת מערכות קיימות לאחר שנת 2018, הופכים את סולאראדג' לאטרקטיבית בעינינו".

המערכת של סולאראדג' מאפשרת ניצול גדול יותר של האנרגיה שנקלטת בקולט הסולארי, ולדברי ווינדהם, היא מאפשרת גם גמישות רבה יותר ממערכות מסורתיות, ויש לה יתרון בכל הקשור לעלויות בהשוואה למערכות מתחרות מסוג Micro-inverters. להערכתו, החברה תגדיל את נתח השוק שלה לכ-12% בשנת 2018, לעומת פחות מ-5% ב-2015. במקביל, מעריך האנליסט כי השוק הגלובלי לפתרונות מסוג זה צומח בקצב של כ-6% בשנה.