יאיר סרוסי: "לא הייתי מציע ששחקני כדורגל ינהלו בנקים"

יו"ר בנק הפועלים התייחס לדיון על שכר הבכירים בראיון ל"תוכנית חיסכון" בערוץ 2 ■ "אני הייתי בעד חוק לפיד. שם הושאר מרחב פעולה לדירקטוריונים ולהפרש בין הבנקים הגדולים לקטנים"

יאיר סרוסי / צילום: סיון פרג`
יאיר סרוסי / צילום: סיון פרג`

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, התראיין הערב (ד') ל"תוכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו והתייחס לדיון על שכר הבכירים במשק. 

בפתח הדברים נשאל סרוסי על ההשוואה שערך שר האוצר משה כחלון בין שכרם של בנקאים לשכרם של כוכבי הכדורגל של ברצלונה מסי וסוארז. "אני לא הייתי מציע ששחקני כדורגל ינהלו את הבנקים. בנקאות היא הרבה מאוד ניסיון", השיב. 

סרוסי הוסיף: "אני חושב שצריך להבדיל בין בנקאות לתחומים אחרים. בוודאי לא לערב אותם כוכבי כדורגל בינלאומיים".

סרוסי המשיך להתייחס לשכר הבכירים ואמר: "אני הייתי בעד חוק לפיד. שם הושאר מרחב פעולה לדירקטוריונים ולהפרש בין הבנקים הגדולים לקטנים". לדבריו, "הבעיה העיקרית היא בניסוח - חשש מפגיעה בתנאים היסטוריים של מנהלים ותיקים".

 

סרוסי התייחס גם לפרישתו של המנכ"ל ציון קינן: "בואי נזכור שהוא היה 38 שנה בבנק. ייתכן מאוד שהעיתוי הספציפי הוא בעקבות הפגיעה בתנאים הפנסיונים בעקבות החוק להגבלת שכר בכירים", לדבריו. 

סרוסי הזהיר כי בעקבות החוק להגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית הרבה מנהלים עלולים לפרוש. "מישהו צריך להבהיר את החוק שלא תהיה עזיבה מסיבית של מנהלים. אני חושש שרבים מהשכבה הראשונה והשנייה של הבנקים ייצטרכו לעזוב - זאת הבעיה. התוצאה היא מאוד לא טובה להמשכיות הבנקים".

נזכיר, מנכ"ל הבנק ציון קינן הודיע בשבוע שעבר על פרישתו, ימים ספורים לאחר שאושר בכנסת החוק להגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית, לסכום של עד פי 44 משכר העובד הזוטר באותה חברה ולרף מקסימלי של 2.5 מיליון שקל בשנה לכל היותר. בשנת 2015 השתכר קינן 7.9 מיליון שקל. בכל שנותיו כמנכ"ל קיבל קינן שכר בעלות כוללת של 71.1 מיליון שקל.