בערוץ 10 רוצים לקצץ 5 מ' ש'; הערכה: יותר מ-30 עובדים יפוטרו

ככל הנראה, בניגוד לעבר, הקיצוץ לא יכלול הפחתות בשכר עובדי הערוץ

הנהלת ערוץ 10 צפויה לצאת לגל פיטורים נרחב שיכלול על פי התוכנית למעלה מ-30 עובדים. ל"גלובס" נודע כי לאחר רבעון ראשון קשה בראשית שנת 2016, מבקש מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי לצאת לתוכנית קיצוצים של כ-5 מיליון שקל מהוצאות הערוץ. על פי המסתמן, קיצוץ זה לא יכלול הפחתות בשכר העובדים, לאחר שבמהלך השנה שעברה קוצצו המשכורות בערוץ עד 80%.

על פי ההערכות בשוק, הרבעון הראשון של 2016 הסתיים בעבור הערוץ בהפסד של 2-3 מיליון שקל, לאחר שתפוסת הפרסום פחתה בכ-20% לפחות. כפי שפורסם כאן בראשונה, הנהלת ערוץ 10 החליטה השבוע על יציאה לגל קיצוצים דרמטי, הראשון מאז עברה השליטה בערוץ לידי קבוצת RGE, במחצית שנת 2015, עם המעבר לרישיון.

מיד עם כניסת בעלי השליטה החדשים, החלו דרישות מצד הדירקטוריון לגל קיצוץ נוסף, שעיקרו מיזוג זרועות עם החברות האחרות של הקבוצה, בהן ערוץ הספורט וערוץ הילדים. בין היתר הוחלט לבטל את מחלקת הפרומו של הערוץ ולהעבירה למיקור חוץ לחברת פרומתאוס, המשרתת את גופי השידור האחרים שבבעלות הקבוצה. בהמשך אמורות כל הזרועות של RGE להתאחד במבנה אחד בנווה אילן שבפאתי ירושלים, ובכך לעבור הליך התייעלות נוסף.

יו"ר הערוץ מודי פרידמן, המנהל גם את RGE, ביקש לערוך סבב התייעלות מיד עם כניסתו, אולם מהלך זה נבלם על ידי ורשבסקי. מאז, עם סיום 2015 שהייתה טובה בתוצאות העסקיות לערוץ, הוחלט בינואר 2016 גם להחזיר לחלק ניכר מעובדי הערוץ את הסכום שקוצץ מהם בזמן המשברים, ואף להעלות את המשכורות של העובדים בדרגות השכר הנמוכות. לאור ההתחייבות שניתנה לוועד העובדים במסגרת ההסכם שנחתם, קיבלו העובדים גם קרנות השתלמות.

ראשית השנה הנוכחית הייתה קשה לטלוויזיה המסחרית כולה והאטה נרשמה גם בקרב זכייניות ערוץ 2. בנוסף, נדרש ערוץ 10 על ידי הרשות השנייה לקצץ את מהדורת החדשות בכחצי שעה, מהלך שגרם נזקים כלכליים בשל התארכות תוכניות הפריים טיים, שלא עמדו בציפיות הרייטינג.

בערוץ 10 ובקבוצת RGE סירבו להגיב.