"כבר מהשבוע יורגש מחסור בבשר אדום"

כך אומר ל"גלובס" בכיר בתחום המסעדנות ■ לדברי אותו בכיר, עניין הברחות הבשר מהשטחים, שנחשף בשבוע שעבר, היה ידוע והושתק לשם נוחות כל הצדדים

סטייק / צילום:תמר מצפי
סטייק / צילום:תמר מצפי

כבר מהשבוע יורגש מחסור בבשר אדום (פילה, אנטריקוט) - כך אומר ל"גלובס" בכיר בתחום המסעדנות. לדברי אותו בכיר, עניין הברחות הבשר מהשטחים, שנחשף בשבוע שעבר, היה ידוע והושתק לשם נוחות כל הצדדים.

לדבריו, תצרוכת הבשר האדום עומדת בשנה על כ-5 טון (כאמור המדובר בבשר המיועד לסטייקים ולנתחים). "טון אחד מגיע מספקים המגדלים בארץ, וכמעט את כל השאר מבריחים מהשטחים".

בדומה לפרסומים אומר אותו גורם: "יבואן אחד מרכזי ממזרח ירושלים היה קונה את הבשר מדרום אמריקה ובמקרים רבים גם היה מקבל את הבשר כתרומה מאונר"א - הבשר היה מגיע לחיפה, משם עובר בקירור לרמאללה, והחידה שתמיד נותרה פתוחה ושהמסעדנים העדיפו שלא לעסוק בה - הייתה האופן שבו מועבר הבשר חזרה לשטחי ישראל - שלא ברכבי קירור. עבור הבשר המוברח הם שילמו עשרות אחוזים פחות מהבשר המגודל בישראל, ואני מדבר על יחס של 80 שקל לק"ג לעומת 120-140 שקל לק"ג".

לדבריו, "בימים האחרונים המסעדנים ובעלי חברות קייטרינג נמצאים במרדף אחר בשר חלופי - וזה לא בנמצא. אני מעריך שביום העצמאות יהיה מחסור שכבר השבוע נתחיל להרגיש".

עוד הוא מסביר כי לצרכן אין דרך לגלות אם הוא מקבל במסעדה נתח שהוברח או נתח טרי. "שמים תבלינים ורטבים שמטשטשים את הטעם, ורק חדי-אבחנה יכולים אולי להרגיש באיכויות הבשר", הוא אומר.

עוד טוען אותו גורם כי רשות המסים היא שהובילה לחשיפת ההברחות. "נעשתה הצלבה בין החשבוניות שנתן אותו ספק למסעדנים, ואז נתגלה הפער". כל רשת ההברחות שנוהלה מתחת לרדאר נמצאת כעת במצור.