מדד הפרסומות ביו-טיוב לחודש מארס: קמפיין אוראו צ'אלנג' בראש

הפרסומות המובילות במדד הלכו על בטוח עם הסגנון היו-טיובי - שעשועון עם משימות ודיבוב ■ השאר הלכו על גרסאות מקוצרות לפרסומות בטלוויזיה

אוראו צ'אלנג' / צילום מסך
אוראו צ'אלנג' / צילום מסך

הפרסומת של טינק לעוגיות אוראו מובילה את מדד הפרסומות של יו-טיוב בחודש מארס. טינק מוכיחים שעם הבנה של קהל היעד ושימוש רלוונטי בעולם התוכן שלו אפשר להגיע ליותר מחצי מיליון צופים. כראוי לפרסומת ייעודית ליו-טיוב, הפרזנטורים שמובילים אותה הם כוכבי יו-טיוב - מאי רפאל ושחר סויקיס.

הפקת הפרסומת ממשיכה באותה רוח - צילום אותנטי ולא מתחכם של שעשועון נונסנס: שניים מסובבים עוגיית אוראו עד להפרדה. מי שנותר כשבידו החלק ללא קרם, צריך להתקשר לאוראו-פון ולקבל משימה, כמו העברת עוגייה מהמצח לפה ללא שימוש בידיים או כתיבת שיר למי שניצח.

גם הפרסומת לחטיף קליק מיועדת לקהל צעיר, וגם היא עושה שימוש בהומור נונסנס. ואולם, הסגנון של הפרסומת - טעים פי 10 מאבקת כביסה - מבוסס על פרסומות של מותגים אחרים. את הפרסומת יצר גרייט דיגיטל, והיא נשענת על ז'אנר אהוב מאוד על צופי יו-טיוב - דיבוב.

3 הפרסומות האחרונות בדירוג הן פרסומות טלוויזיוניות שקוצרו ועברו לאינטרנט. הפרסומת של ראובני-פרידן למותג משקפי השמש קרולינה למקה, שבה נראית בר רפאלי רוקדת, הפעם בסגנון היפ-הופ, הגיעה למקום השלישי במדד. 

במקום הרביעי - קמפיין המותג קוקה-קולה, שנעשה בחו"ל. הקמפיין עוסק בחזרה לסלוגן המוכר "טעם החיים", לאחר שנים שבהן ישראל פעלה תחת האסטרטגיה הפרסומית של "לאהוב את החיים". הקמפיין, שעלה ב-20 במארס, הספיק לצבור 214 אלף צפיות.

למקום החמישי הגיע סרטון יוצא דופן מבחינת ההגשה הקלאסית שלו - סרטון תדמיתי אסתטי להפליא שעשו מקאן תל-אביב למותג השיש הישראלי אבן קיסר לרגל השקת הקולקציה החדשה שלהם.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שאספה החברה האמריקאית vidIQ, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידאו למותגים מסחריים וגופי בידור.

הנונסנס של אוראו מביא אותה לפסגה
 הנונסנס של אוראו מביא אותה לפסגה