קיידנס רוכשת את הסטארט-אפ רוקטיק של יוצאי 8200

סכום העסקה לא פורסם, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים ■ מוצר התוכנה הראשי של רוקטיק, RocketSim, נועד לייעל את תהליך הפיתוח בחברות שבבים ע"י האצת זמן סימולציית הבדיקה

רוקטיק /צילום:רוקטיק
רוקטיק /צילום:רוקטיק

חברת הסטארט-אפ הישראלית רוקטיק נרכשה על-ידי חברת Cadence. רוקטיק הוקמה ב-2009 על-ידי תומר בן-דוד, שמשמש כמנכ"ל החברה; אורי טל, שמנהל את חברת-הבת של החברה בארה"ב; ושי מזרחי, הטכנולוג הבכיר של החברה. מייסדי החברה שירתו יחדיו ביחידת 8200. 

סכום העסקה לא פורסם, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים. 

מוצר התוכנה הראשי של החברה, RocketSim, נועד לייעל את תהליך הפיתוח בחברות שבבים על-ידי האצת זמן סימולציית הבדיקה. בימים אלה מקיימת חברת רוקטיק תהליך פיילוט בישראל עם חברות השבבים צורן ומלאנוקס.

Cadence היא יצרנית של מערכות לתכנון שבבים ומחזיקה מרכז פיתוח בישראל. בעקבות הרכישה יצטרפו עובדי רוקטיק למרכז הפיתוח של קיידנס בישראל.

את רוקטיק ייצגו בעסקה עורכי הדין אלי ספרונג, יניב אהרונוביץ' ושני ניסים ממשרד תדמור ושות' פרופ' יובל לוי ושות'.

רוקטיק יושבת כיום ברמת-גן ובעמק הסיליקון, ובין משקיעיה ניתן לציין את קרנות הון הסיכון אינטל קפיטל, פרגרין ופרטק, המשקיע הפרטי אברהם פריד ומשקיעים פרטים נוספים, כך על-פי IVC.

ב-2011 השקיעה ברוקטיק ענקית השבבים אנווידיה 2.5 מיליון דולר ואף חתמה איתה על הסכם לאספקה של תוכנות האצה לסימולציה למהנדסי הפיתוח של חברת אנווידיה בעולם, לשם פיתוח הדור הבא של שבבי החברה במאיצים הגרפיים מתוצרתה.

ליאור שחורי, שותף בקרן הון סיכון פרגרין ומנהל חממת אינסנטיב, שליווה את רוקטיק מהקמתה, מסר בתגובה לעסקה: "כשביצענו את ההשקעה ברוקטיק, רוב הקרנות בארץ לא רצו לקחת סיכון ונמנעו מהשקעה בתחום הצ'יפים. יתר על כן, המוצר של רוקטיק התבסס על רעיון טכנולוגי מאד מורכב שטמן בחובו אתגר טכנולוגי עצום. אחד הגורמים שהובילו אותנו להשקעה הייתה האיכות שהקרין צוות היזמים, שלושה מקצועני שבבים צנועים אך מרשימים. גורם נוסף שתרם למהלך הוא הגיבוי שקיבלנו מתכנית החממות, שמהווה עדות נוספת לחיוניותה של תוכנית זו לצמיחה ולהתפתחות תעשיית ההיי-טק בישראל".

זה האקזיט השני שפרגרין רושמת בשנה האחרונה, אחרי מכירת Marketyze ל-Revionics לפני מספר חודשים. בין האקזיטים הנוספים של פרגרין נמנים Neovasc, Bballoon ו-Eurekify.